Mavic Crossmax Endurosko

Mavic Crossmax Endurosko
Jag har ett par, i storlek 46. Verkar köra samma som med Shimano.

Dom fick dom en ful jävla smäll första rundan, och har ett rejält skav framme vid tårna av detta tyvärr.. så hållbarheten verkar inte vara super (mina am41or höll i tre år innan sulan sa adjö).
Dom älskar vatten, blir superblöta om det är blött ute.. ingen sko för hösten och våren.
Ett till minus är att dom är ganska låga vid ankeln, "knölen" har fått sig ett par smällar några gånger tyvärr (AM41orna är högre)

Men jävlar vad sköna dom är, trampeffektiva som satan.. Och snygga :)

Mavic Crossmax Endurosko
Ok. Lite surt att de inte vill vara med på våta turer :( Sådana turer är ju bland de roligaste :) Lagom är bäst i och för sig.
Sköna - bra och viktigt
Trampeffektiva - Bra och viktigt
Snygga - Det enda som betyder något i slutändan!! :P

Mavic Crossmax Endurosko
Mavic Scree är ett trampeffektivt alternativ som inte suger åt sig vatten som en tvättsvamp. Bara kört mina sen i höstas men än så länge är de hela och fina. Lite skav på sömmarna som går mot vevarmen bara.

Mavic Crossmax Endurosko
Att de blir blöta kan lösas med en Sealskinz strumpa om man så vill.
Själv gillar jag dem skarpt, LÄTT bästa skon jag haft.
Har storlek 42 i normala skor, köpte 42 och de passar bra, kanske hade funkat bra med 43 också.
Rekommenderas iallafall.

Mavic Crossmax Endurosko
ahlbin skrev:
-------------------------------------------------------
> Att de blir blöta kan lösas med en Sealskinz
> strumpa om man så vill.
> Själv gillar jag dem skarpt, LÄTT bästa skon
> jag haft.
> Har storlek 42 i normala skor, köpte 42 och de
> passar bra, kanske hade funkat bra med 43 också.
> Rekommenderas iallafall.

Tack för input på skostorlek! Alltid en nagelbitare innan man fått hem leverans och provat :)

Mavic Crossmax Endurosko
Rätt smala i passformen så inga skor för den med breda fötter. Innersulan är inte den bästa heller, personligen bytte jag ut min mot specialized innesula.

Mavic Crossmax Endurosko
ahlbin skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag inte har fel för mig, så tillverkas de av
> Salomon, så passar deras skor din fot, så passar
> crossmax också.

Nja. Åtminstone Alpine XL är smalare än Salomons skor i framfoten. Innersulorna är lika stora men skon breder inte ut sig på samma sätt uppåt.

Mavic Crossmax Endurosko
Kan uppdatera med att BÅDA sulorna i skorna är knäckta efter tre månaders användning. Knäckta strax bakom infästningen till klossarna
.
Reklamerade till Bikester.se som skulle kolla med Mavic vad som gäller.. Snackade om att byta sula på dom, men nja.. känns väl sådär överlag

Tillbaka
Topp