Ena dan bombar man fram på sin FS 29:a, och nästa dag försöker man ta sig fram på sin cross…
det blir lite annan körstil ;-)
I stället för att sitta ner och trampa rakt fram, så får man ställa sig upp och välja spår noggrant.
All cykling har sin charm, men jag är jäkligt road av att försöka ta mig fram med min cross när det är riktigt stökigt.
Min drömhoj just nu är typ en Singular Gryphon eller nån liknande monstercross, men budgeten för hojinköp är just nu 0:-
Planen är att (igen) försöka göra om min Poison till nån form av monstercross.
Jag kör min Cross med Continental Xking 42mm, och dom är 38mm breda i verkligheten, dom fungerar ok, men jag skulle vilja hitta ett däck med lite mera volym.
Jag provade att montera ett Specialized renegade 1.95 men det var lite för brett, det tog i nere vid kedjestagen bak.
Jag tror att jag skulle få plats med ett däck som var ca: 45mm (1.8), men söker jag på t.ex. ”cx tyres 1.8” så hittar jag bara en massa äldre trådar om typ Bontrager Jones Xr och TR1 mm.
Dom ser ut att vara lämpliga kandidater men det verkar vara svårt att hitta en nätbutik som säljer sådana däck.
Är det någon som kan tipsa en internetsopa vart jag kan hitta/köpa cx-däck som är ca: 45mm breda? (antingen breda cx-däck, eller smala 29-däck)
Det behöver inte vara nått grovmönstrat, det är bara volymen jag är ute efter.