Maxåldern för skogsstök?

Maxåldern för skogsstök?
När jag slutade seriespela innebandy och började spela ” på skoj” så var några av gubbarna runt femtio och pratade om att lägga av , det är 17 år sen , vi lirar tisdag å söndag , jag väntar fortfarande på att de ska sluta ?, en av mina cykerpolare fyller 60 i år å han är i bättre form än nånsin,
strunta i åldern å ha kul ?

Maxåldern för skogsstök?
Jag har större problem med stanstök än med skogsstök.

Ramlade i mars ett steg ned från trappan utanför husporten, som har lite is just på sluten av steget. Ramlade på rumpan och med en hand bakom på ett steg. Har haft ont i senor kring axeln i ett halvt år!

För nästan fyra veckor sen hoppade jag vid pendling från bilbanan på GC-banan som visade sig att har dolt is. Ramlade och fång mitt fall med högerhanden. Nu har jag fortfarande ont i några senor.

I skogen var det flera år sedan jag ramlade och gjorde mig ont (också is som boven och ont i senor flera veckor).

Maxåldern för skogsstök?
Gamla människor ska ha broddar

Illustration för dutch people
glasdon-ice-grips-tm-main.jpg

Maxåldern för skogsstök?
Jag kör nog ungefär likadant i skogen idag, 20 år äldre, som jag gjorde i 40-års åldern. Undviker stora hopp och drop, för att minska skaderisken. Tycker att stigcykling är skonsammare än landsväg eftersom man rör på hela kroppen mycket mer. Sen är det ju mycket roligare också!
Varierar mellan ht, singlespeed och helstel med plusdäck.

Maxåldern för skogsstök?
Har fyllt 65 o bor stor del av året i Spanien där jag kör Mtb i skogen minst två dagar i veckan, ju stökigare dess bättre. Tänker mig kanske lite mer för än yngre när det går brant nedför, men skoj är det alltid. Varvar det men någon golfrunda i veckan också, livet ska va gött!!

Var bor du och hur ser stigarna ut?

Maxåldern för skogsstök?
Var bor du och hur ser stigarna ut?
Bor i utkanten av Torreviejja. Stigarna varierar i svårigheter men generellt är det stenigt o torrt. Däck med förstärkta sidor är ett måste. Vi tar bilen några mil ibland för variation o i bergen några mil bort blir det snabbt höjdmeter. Precis utanför min dörr har jag inte så mycket utan jag får transportcykla några km för att komma till singletracks, men på hemvägen är det lätt att göra ett stopp för en kall!

Maxåldern för skogsstök?
Bor i utkanten av Torreviejja. Stigarna varierar i svårigheter men generellt är det stenigt o torrt. Däck med förstärkta sidor är ett måste. Vi tar bilen några mil ibland för variation o i bergen några mil bort blir det snabbt höjdmeter. Precis utanför min dörr har jag inte så mycket utan jag får transportcykla några km för att komma till singletracks, men på hemvägen är det lätt att göra ett stopp för en kall!
Hur är Rio Seco numera (Horadada)? Den var ju knappt cyklingsbar för ett par, tre år sedan efter allt regn.

Tillbaka
Topp