Maxi avalanche Åre

BPetterson

Ny medlem
Maxi avalanche Åre
Inte långt kvar till fredagens kval.
Frågan är vilka happyiter kommer till start.
Med bara ett par timmar kvar att åka innan så vågar jag säga att jag kommer till start med reservation för att någon cykel eller kroppsdel mot förmodan hinner knasa.

Hämtade ut startnummer 165.

/Björn

Maxi avalanche Åre
Så då var kvalet avklarat, facit en värkande axel efter en ordentlig skrotning uppe i hög zon. Placering okand, men är faktiskt rätt nöjd.

/Björn

Maxi avalanche Åre
Jag har ångrat mig! klart man ska va med... ska ner till Åre gården och se om man kan få vara med utan att ha kvalat...

Bilagor

• happy2.jpg
    happy2.jpg
    89.9 KB · Besök: 16
Maxi avalanche Åre
Lite bilder från nedre delen av banan.

Lars.E
IMG_6732.JPG ht=650

Någon för mig okänd
IMG_6752.JPG ht=649

En till okänd
IMG_6754.JPG ht=649

Blev en hel del spektakulära skrotningar i svängen som kommer precis efter där fotona
är tagna :-)

Maxi avalanche Åre
Fotade listan för andra kvalet men är oduglig så klarar inte att lägga in den, uploads disabled, står det.

Själv kom man in på 18.41, men fanns nog en del att fila med en bättre start position samt om man skippat skrotningen. Men fortfarande nöjd med en 25 placering i heatet.

/Björn

Maxi avalanche Åre
BPetterson skrev:
-------------------------------------------------------
> Fotade listan för andra kvalet men är oduglig
> så klarar inte att lägga in den, uploads
> disabled, står det.
>
> Själv kom man in på 18.41, men fanns nog en del
> att fila med en bättre start position samt om
> man skippat skrotningen. Men fortfarande nöjd med
> en 25 placering i heatet.
>
> /Björn

Det var grymt åkt av dig.
Jag blev 37a.

Maxi avalanche Åre
Nissen skrev:
> Blev en hel del spektakulära skrotningar i
> svängen som kommer precis efter där fotona
> är tagna :-)

Det vet jag precis hur man gör...

Maxi avalanche Åre
Jerry skrev:
> Någon som vet hur det gått ikvalen?
>
> Försökte hitta en resultatlista på nätet utan
> framgång:-/

Fransmän gör konstiga websidor.

Maxi avalanche Åre
Under kvalet idag, stog jag vid början av Tjärnis stig och tog nedanstående bild, som visar hur Robin Wallner jagar Remy Absalon.

CIMG3353_Robin_Wallner_jagar_Remy_Absalon_i_Maxi_Avalanche.JPG ht=725

Vad jag tyvärr inte har bilder eller film på är när Robin ett par sekunder senare i den första tvära högersvängen efter nedförsbacken ni ser på bilden, gör en offensiv omkörning på insidan av nämnda kurva och därmed kraschar både sig och Remy ut i vegetationen. Remy reagerar franskt, och flyger på Robin och knuffar honom istället för att ta upp sin cykel ur diket.

Gissa om jag kommer att bevaka samma kurva under morgondagens båda heat.

Go Robin, Go!

Maxi avalanche Åre
hehe lite gruff i banan..
kom 28a trots start i bakersta ledet. C ledet imorgon
Knäckte svingarmsbulten i ett hopp, visste att nåt var på gång men suget att rejsa var större än avstå kvalet

Maxi avalanche Åre
Lite knepig kurva att köra om i därefter. Var ju snorhalt i skrågruset där... Låg rätt mycket folk och krälade i kurvorna uppe i Tjärnis också... och bräcke... och french connection.. :P

Maxi avalanche Åre
lachamello skrev:
> Under kvalet idag, stog jag..

Whooot?
Ingen wallride detta år under racet mao?
Det var ju en av höjdpunkterna förra året =)

Maxi avalanche Åre
Morfum skrev:
> lachamello skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Under kvalet idag, stog jag..
>
> Whooot?
> Ingen wallride detta år under racet mao?
> Det var ju en av höjdpunkterna förra året =)

Tackar ödmjukast. Måste vara sveriges minsta fanclub. Nej i år blev det inget race för min del. Får se nästa år...

Maxi avalanche Åre
cruxet skrev:
> Tjohoo, det är ju jag som står där på
> andraplatsen:)

Tyckte väl jag kände igen dig.
Du verkar inte bara ha kul, det gick snabbt också.

Grattis!

/Tobias

Maxi avalanche Åre
Nån som har lite bilder på mig (nr. 45)?

Sjukt kul racing idag btw och jag tackar så mycket för lachamello (med flera?) som hejade vid ingången till Tjärnis. Det taggade fint!

Såg resultaten, och kan konstatera att jag blev 13e bäste Svensk, 30e Totalt och 13e i Seniorklassen.

Senast redigerad av en moderator:
Maxi avalanche Åre
Jag håller med, alla glada tillrop och påhejningar av funktionärna och publiken som hjälpte till när det var som jobbigast spelade stor roll!
Mitt mål var att slå min förstatid och det gjorde jag.
Grymt nöjd!

Maxi avalanche Åre
Det var jävligt roligt det här!
Grattis Roger till tredjeplatsen och tack för tips och kaffepengar :) Jag ramlade in på en 101:a plats med trasig frambroms i första heatet men är tokigt nöjd ändå.

Här finns lite film av tvetydig kvalitet på start och lite nära målgången från heat 2. Mest intressant är väl själva starten som är typ 40 sekunder in.

/Filip

Maxi avalanche Åre
Totalt en 45e plats blev det för mig. Rätt nöjd endå efter att vaknat svettig med en ömande axel på Lördags morgonen och knappt kunnat ta på mig kläder själv.

Detta var min första vecka med downhill lär ta ett tag till innan det blir igen men det kommer helt klart bli mer då man fått smak för liftåkandet, blir liksom fika paus med lagom mellanrum.

/Björn

Senast redigerad av en moderator:
Maxi avalanche Åre
Tack för alla gratulationer men vi var väl inte så jättemånga i gubklassen:) Men jag kom 34:a totalt och det är väl ändå ganska hyfsat för en gubbe... Det var skitkul att köra men inte lätt när det är så många som kör samtidigt, jag gick omkull en gång i första åket och fastnade i starten på andra så det åket gick riktigt dåligt. Lite kul är väl att Jag och Niklas som står överst på pallen i H40 var där och tränade banorna tillsammans, men jag var inte ens i närheten av hans placering på 17 totalt.

Annars tycker jag att det var många andra här på forumte som körde riktigt bra, Aalex punkade i första men körde riktigt bra i andra och kom in som 32:a, Bror som nästan är granne med mig spurtade om mig i andra åket men jag kom in precis före honom i första så det känns fair på nåt sätt, han slutade 33:a. Patrik från Övik som som jag inte vet vad han har för nick krashade typiskt i 1:a men körde grymt i andra åket. Henrik/Nolltid körde in som 24:a trots ett par krascher, ja ni ser ju att det blir en del strul på vägen ner...

Mest irriterande är att jag fick bästa tiden i kvalet när jag tog det lugnt ner. Om det blir av nästa år (som jag verkligen hoppas) då ska jag hit igen och då jävlar ska jag in på top 30:)

Maxi avalanche Åre
OskarH skrev:
> Nån som har lite bilder på mig (nr. 45)?

Från första heatet på lördagen. Vassego!

IMG_6862.JPG ht=649

Maxi avalanche Åre
Grattis allihop. Det såg kul ut.
Vilken cykeltyp passade bäst? DH-rigg eller AM-hoj?
Man ser inget uppförstramp någonstans så då verkar en ren DH-kälke fungera.

Maxi avalanche Åre
En lätt AM vore väl det bästa då det inte var nå direkt DH stök på banan. Fast en DH funkar bra också, vilket både Herman och Wallner visade.

Tillbaka
Topp