Maxxis Ardent Exo Protection, tubeless eller inte?

frippegubben

Aktiv medlem
Jag fick med ett par Maxxis Ardent Exo Protection när jag köpte ett par hjul.
Ingenstans på däcken står det nåt om att de är "tubeless ready", men när jag läser så ska ju modellen finnas för slanglöst.
Finns det variant som inte är för slanglöst eller är alla exo för slanglöst? Kan jag på nåt vis se på själva däcket om det är ett däck för slanglöst eller inte? (Det här är min första erfarenhet av slanglöst på cykel)

De satt monterade med slang på hjulen, fälgarna är för slanglöst och nuvarande däck kör jag slanglöst, och jag skulle gärna fortsätta med det när vädret säger att det är dags för Ardent igen!

Är det någorlunda nytt borde det väl vara tubeless ready? Säljs det ens däck som inte funkar tubeless idag?

Prova!
Alla däck som jag testat hittills har jag fått tätt förr eller senare. Nödlösningen som jag kört med är två varv bred vulkband runt fälgen.
Eller haha, jag har gett upp på två stycken tubelessready Evo Schwalbe däck med sjukt många små hål i sidoväggarna, nya alltså!

Det låter som om jag får köpa på mig rejält med gucka och göra ett försök alltså!
I värsta fall får jag väl krypa till korset och stoppa i slang...
Vad gör man rent däck och fälg med när man tar av ett däck som körts slanglöst? Gissar att det är rätt kladdigt därinne.

frippegubben sa:
Det låter som om jag får köpa på mig rejält med gucka och göra ett försök alltså!
I värsta fall får jag väl krypa till korset och stoppa i slang...
Vad gör man rent däck och fälg med när man tar av ett däck som körts slanglöst? Gissar att det är rätt kladdigt därinne.

Jag gör det aldrig, men jag är av naturen lat också.

Tillbaka
Topp