Maxxis Ikon - rullar däckuslingen alls? (alternativ: Fast Trak Thunder Burt Rocket Ron)
Liiite sugen på att testa Ikon. Tänkte använda det för XCM och XCO och allmän träning på stig etc. Jag väger 75 kg cyklar FS och är erfaren men inte superduktig. Inget grusvägsmonster men kommer mer till mim rätt där det är lättare terräng.
Men så läser jag test som säger att vikt och grepp och kurvtagning är på topp...men att det rullar halvdåligt. Dels i verkligheten men främst på släta metallrullar.
Detta är kanske ett problem?
Jag har tidigare mest haft Race King och Xking men nu tänkte jag köra stansat och då faller de lite bort. Pga vikten är inte Protectionversionen ett alternativ. Men RK o XK hat jag gillat.
Så vad gör man? Vågar jag testa?
Sen har jag ju alternativ. Fast Trak kanske. Eller Rocket Ron med Thunder Burt bak.
Någon som testat och kan dela en åsikt?
Men så läser jag test som säger att vikt och grepp och kurvtagning är på topp...men att det rullar halvdåligt. Dels i verkligheten men främst på släta metallrullar.
Detta är kanske ett problem?
Jag har tidigare mest haft Race King och Xking men nu tänkte jag köra stansat och då faller de lite bort. Pga vikten är inte Protectionversionen ett alternativ. Men RK o XK hat jag gillat.
Så vad gör man? Vågar jag testa?
Sen har jag ju alternativ. Fast Trak kanske. Eller Rocket Ron med Thunder Burt bak.
Någon som testat och kan dela en åsikt?