Meckproblem!

Otto

Ny medlem
Meckproblem!
Jag har ett problem...
Har införskaffat nya bromsar och ska sådeles byta skivor på hjulen.

Bultarna sitter som urberget, tomten som skruvade fast skivan på navet använde röd loctite...
Det vet jag eftersom jag fick upp en bult av 12... hur löser man det här utan att skada navet??!?

Meckproblem!
röd loctite, elakt.

Jag skulle dragit fast en skruvbit (rätt) i ett skruvstäd. Lagt dit hjulet ovanpå och använt fälgen som grepp. Kanske med någon liten person sittandes på navet som vikt. Eller så skulle jag klaga hos galningen med röd loctite.

Det kan bli så att du är tvungen att rensa gängorna efteråt om du vill få dit nya skruvar.

Jag antar att du skall byta tll större skivor eftersom du inte kan köra med samma skivor?

Meckproblem!
akta med att värma bara så inget smälter...då blir det ännu jobbigare...

röd loctite går att få upp med ett medel som man kan köpa från företaget som gör loctite(Loctite?)...

Meckproblem!
Mike å skrev:
-------------------------------------------------------
> värme löser upp loctiet

That's the ticket.

Minns inte i skallen, men vid 200C tror jag loctite är försvagat till halva styrkan. Eller vilken temp det nu var, det står i de väligt omfattande PDFfilerna på deras hemsida (som jag inte ids leta fram).

Meckproblem!
Om man kan trycka en lödkolv mot skruven samtidigt som man skruvar borde det inte vara nån större risk att värmen ställer till oreda nån annan stans.

Tillbaka
Topp