Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vid försäkringsärende kan det räcka, men inte för straff. Alltid något.Reg.nr räcker ju inte, det är föraren som är ansvarig, inte fordonsägaren. Som tur är.
Det är inte vägens storlek/trafikintensitet som avgör ifall man får cykla i bredd. Det är graden av olägenhet som gäller. Då kan det vara större olägenhet att cykla i bredd på en smalare väg då det helt kan saknas möjlighet till omkörning. Medan på en större väg så finns alltid möjlighet till omkörning ifall det är fritt i mötande körfält.Skall och får... Om du är på enslig väg utan regelbunden/tät trafik får du cykla bredvid din kompis. Om du är på en landsväg eller större väg skall ni cykla efter varandra. Men det är farbror Polisen som avgör vad som är ensligt och vad som är större.
Avlysta vägar, som det brukar vara vid cykellopp såsom Vätternrundan, ger större frihet, men det kan fortfarande finnas annan trafik att ta hänsyn till.
För att svara snällt; vilken jävla onödig kommentar.Boxning är en farlig sport...
Låter jobbigt. Men är det inte jobbigare att möta en bilist med näsan i mobilen?Det värsta med att cykla på cykelbana är alla cyklister med näsan i mobilen. Skitkul att plötsligt få möte med en sån i en kurva som cyklar mitt i banan.
Det låter läskigt men inget jag har erfarenhet av, cyklister med näsan i mobilen ser jag ofta.Låter jobbigt. Men är det inte jobbigare att möta en bilist med näsan i mobilen?
Jag tycker att det är jobbigt med alla flanörer som uppehåller sig på cykelbananDet låter läskigt men inget jag har erfarenhet av, cyklister med näsan i mobilen ser jag ofta.
Jag tycker att det är jobbigt med alla flanörer som uppehåller sig på cykelbanan