[MEK] montering av FSA K-force light vevparti

Patrick E

Ny medlem
Mitt problem vid monteringen var att det var svårt att få dit vänster vevarm. När jag drog åt skruven som pressar in vevarmen mot vevlagret så gick det efter ett tag väldigt trögt och jag lyckades inte få vevarmen ända emot då jag inte vågade dra hårdare. Hade jag dragit mer så hade något gått sönder. mellan vevarmen och vevlagret sitter en "vågformad" bricka. Denna bricka har kontakt med både vevarmen och vevlagret. Så min fråga är: ska inte vevarmen längre på axeln? Ska den sitta så här? Det finns inget glapp och jag körde en vända och det verakar sitta men jag vet ej om detta är korrekt. Jag bifogar några bilder.

PICT0397.JPG ht=544

PICT0396.JPG ht=544

PICT0398.JPG ht=544

PICT0399.JPG ht=544

Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> På en av bilderna kude man faktiskt se vad det
> var... Macroinställning ?

Man är ingen bra fotograf direkt, men jag tror jag skyller på kameran :)

Det sitter ev en vågbricka som trycker lagret radiellt för att det skall kunna röra sig lite i "sidled"/radiellt.

Campa har denna lösning på UT.

Erol skrev:
> Du har inte bommat att dra dit några distanser
> mellan lager och ram?
>
> //Erik

Jag har funderat på det, men det är ju samma typ av lager som mitt gammla och där behövdes inga distanser. Jag har kört en vända och det verkar som att det fungerar som det ska. Det finns inte heller något glapp när man tar tag i vevarmarna och vikar de fram och tillbaka. Det kanske ska vara så här?? Jag funderade på om den "vågformade" brickan mellan vevarmen och vevlagret bidrar till korrekt tryck på lagret? Kan det stämma?

Miss Lycka skrev:
> Det sitter ev en vågbricka som trycker lagret
> radiellt för att det skall kunna röra sig lite i
> "sidled"/radiellt.
>
> Campa har denna lösning på UT.

Då är allt som det ska vara då. Tack för hjälpen

Tillbaka
Topp