Mekhjälp önskas - Byta styre på en racer

Almis

Ny medlem
Det visade sig vara mer komplicerat att montera av bromshandtagen av styret. Jag har lyckats ta bort all linda så att "klammern" som håller styret syns. Dock hittar jag inte skruven som spänner den. Bromshandtagen är shimano Tiagra, någon som vet? Jag har tittat runt och sökt utan framgång, vore ytterst tacksam om den samlade expertisen här kunde hjälpa till....

Senast redigerad av en moderator:
Om du kopplar loss vajern och trycker in bromshandtaget helt borde du se den, du ska alltså titta in mot bromsreglagets "rot".
Obs! Jag vet inte om det fungerar annorlunda med Shim Tiagra men på alla mina bromsreglage är det så.

Senast redigerad av en moderator:
Preacher skrev:
-------------------------------------------------------
> Storlek 5mm

Tjena!

Stackars bettan.. :P

I vanlig ordning när jag ska skruva, jävlas det...
Jag är helt handikappad, det finns inget att skruva på snett bakifrån, eller i bromshandtagets "rot"

ska insexan var en variant lång? Finns det någon guide, helst med bilder, annars blir det helt tokigt...

Jippie, skruven från helvetet är lokaliserad! Det gick visst att vika undan gummit framifrån ochså... Fan vad jag är korkad!

Tack, Nu ska det skruvas!

Troligen lär jag återkomma senare i natt, mer desperat än någonsin...

Hittade denna gamla tråd om Tiagra när jag letade svar på min fråga...

Någon som kan berätta hur mycket jag ska dra åt skruven som spänner fast tiagra-handtaget? Känns som man kan skruva hur mycket som helst. Handtaget verkar sitta rätt hårt, men ska skruven verkligen kännas lös?

Tillbaka
Topp