[Mekhjälp] Shimano thru axle baknav.

marr

Aktiv medlem
Ska byta body åt en kompis.

Noterade att man bland annat behövde en 15mm insex. Någon som vet om det krävs att den är extra lång eller om det funkar med ett hyffsat normalt insex bits, de brukar vara ganska korta i insexdelen.

Köpa lös nyckel var ohemult dyrt.

Någon som bytt bodyn och har koll?
Har det inte i min närhet så jag kan inte kolla själv.

Nyckeln behöver vara förhållandevis lång. Jag köpte en 1/2" hylsa och fick slipa av en hel del av den kringliggande hylsan som höll i insexan för att den skulle nå in med tillräckligt djup. Dessutom sitter bodyn hårt som f-n så lång hävarm rekommenderas!

Gustav_JK sa:
Nyckeln behöver vara förhållandevis lång. Jag köpte en 1/2" hylsa och fick slipa av en hel del av den kringliggande hylsan som höll i insexan för att den skulle nå in med tillräckligt djup. Dessutom sitter bodyn hårt som f-n så lång hävarm rekommenderas!

Suck... :P

marr sa:
Gustav_JK sa:

Du får gärna låna om du hämtar kring Sthlm...

Gustav_JK sa:
marr sa:
Gustav_JK sa:

Du får gärna låna om du hämtar kring Sthlm...

Tack, men det blir lite långt :)

Tools hade en vanlig sexkantnyckel i 15mm för 53:- ryktas det om. Kompisen var precis o beställde en.

För den intresserade...
Såhär ser min moddade hylsa ut. Lite klent instick som det ser ut på bilden.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    308.9 KB · Besök: 61
Bra kvalisort de här shimano grejjsen...

Bilagor

• download_20160313_111726.jpg
    download_20160313_111726.jpg
    391.1 KB · Besök: 70
  • download_20160313_111729.jpg
    download_20160313_111729.jpg
    414.1 KB · Besök: 60
  • download_20160313_111734.jpg
    download_20160313_111734.jpg
    436.4 KB · Besök: 61
Tillbaka
Topp