Mekhjälp sökes, rambyte (Sthlm).

Trampdyna

Medlem
Mekhjälp sökes, rambyte (Sthlm).
Tjohoo, nu har ny Crash Replacement ram kommit efter smällen med min Canyon Lux CF (Se: http://happymtb.org/forum/read.php/1/2467513/2468740#msg-2468740)!

Planen var först att låta Canyon Sverige göra jobbet men det vart så bökigt att få cykeln fram och tillbaka till Bålsta och dessutom tänkte jag att eftersom det bara var svingen som skulle bytas så borde jag kunna fixa det själv.

När den nya ramen nu är uppackad visade den sig ha gul text istället för vit som jag hade innan och där får jag väl skylla mig själv då jag hade sagt till Canyon att jag helst tar med gult men accepterar den ni får fram först. Nu är det inte läge att bara byta svingen längre...

Därav söker jag nu antingen rekommendation på en bra LBS helst i södra Sthlm som kan utföra bytet åt mig eller ännu hellre någon erfaren för lagom ersättning kan hjälpa mig utföra bytet någon kväll eller mer specifikt hålla mig i handen för bättre tillfälle att lära sig lite cykelmek hoppas jag att jag slipper på ett tag. Om denna vänliga själ finns Söder om Söder vore det ännu bättre.

Bilagor

• WP_20140815_002.jpg
    WP_20140815_002.jpg
    91.4 KB · Besök: 12
Tillbaka
Topp