Mekproblem: RockShox U-Turn

Fischer

Ny medlem
Jag har skruvat av topplocket på min RS Pike Gaffel på den sida fjädern sitter och nu får jag inte på locket igen. Jag pressar för hand och försöker skruva på locket enligt intruktionerna i serviceguiden, men får inte gängorna att bita. Fjädern pressar mot så mycket att jag måste trycka väldigt hårt för att få ner locket på rätt plats. Någon som har ngt tips?

Fischer

Senast redigerad av en moderator:
Precis det momentet jag har problem med är med i den förträffliga guiden. Tyvärr har Harri inte skrivit hur han fick på locket igen (han kanske inte hade ngt problem med det).

Calle: Kan var idé att testa i alla fall.

Jag börjar dock bli lite orolig för att gängorna inte är som de ska. Gängorna är tunna, sitter väldigt tätt och har väldigt lite lutning (finns säker ngn teknisk term för detta som jag inte känner till).

Ska göra ett nytt försök, men annars får jag väl ta med den till verkstan. Ngn som kan rekommendera en verkstad i centrala Stockholm.

Nej inget fel på styrkan. Däremot var man tvungen att ha muttern EXAKT i linje med kronan, vilket var svårt när fjädern tryckte på. Jag använde en vanlig nyckel, medan doktorn tog en hylsa.

Tillbaka
Topp