mekställ??

mekställ??
Jag har det dära Biltemastället, funkar kanonbra. Stadigt, bra gripklo och lätt att fälla ihop och ställa undan.
Känns mycket prisvärt.

mekställ??
Jag kör Julas som kostade mig 300:- har jag för mig. Har funkat kanon hittills. Inget att anmärka. Kanske inte världens stadigaste men det fyller mina behov och kostar nästan inget.

/C

mekställ??
glitch skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kör Julas som kostade mig 300:- har jag för
> mig. Har funkat kanon hittills. Inget att
> anmärka. Kanske inte världens stadigaste men det
> fyller mina behov och kostar nästan inget.

Jag har ett likadant, och tycker precis likadant. :)
/J

mekställ??
Intermezzo skrev:
> Hur är det stället BT har för 299, det har jag
> kikat på då och då i katalogen?
> Kanske för sniket?
>
> /putte

Stabilt och bra. Men, varje gång jag ska ta av bakhjulet
så tänker jag "nu jävlar är jag trött på det här skitstället".
Diagonalröret ligger så nära däcket så man får trixa och dra.
Går dock om man släpper ut luften.
Om inte annat så tror jag att det för 798:- är bättre ur
mentalhygienisk synvinkel. Julas motsvarande verkar ju också
fungera.
/Pär

mekställ??
pesam skrev:
e
>
> Stabilt och bra. Men, varje gång jag ska ta av
> bakhjulet
> så tänker jag "nu jävlar är jag trött på det
> här skitstället".
> Diagonalröret ligger så nära däcket så man
> får trixa och dra.
> Går dock om man släpper ut luften.
> Om inte annat så tror jag att det för 798:- är
> bättre ur
> mentalhygienisk synvinkel. Julas motsvarande
> verkar ju också
> fungera.
> /Pär

Det är ju det som är så skönt med Julas. Man kommer lätt åt alla delar på hojen utan det där trixandet. Att man inte kan vika ihop det ser inte jag som ett problem då nästan alltid minst en hoj hänger i det istället för att luta cykeln mot väggen. Ställar man det sen i ett hörn tar det heller inte särskilt mycket plats förutsatt att man har ett ledigt hörn :)

/C

mekställ??
Köpte ett på Claes Ohlsson som är nästan samma som biltema om jag inte missminner mig, men var sjukt missnöjd lämnade tillbaka det och köpte det enklaste från Park tool.

Sjukt nöjd istället, dock ett par hundringar dyrare

/Anders

mekställ??
Använder Biltemas båda ställ i jobbet (monterar cyklar på biltema till och från) och båda är ok!

Det dyra funkar mycket bra. "Klon" är helt ok håller cykeln mycket bra... dock är stället lite ostabilt, det går bra så länge cykeln sitter där och man grejjar normalt. Dock ståer det inte jättestabilt på golvet, så det är ganska lätt å välta om man är klumpig som jag! Vet ej hur parktools billiga fungerar har bara användt deras dyraste tror jag det är, och det är klart bättre!!!

Det billiga tycker jag bättre om... på de ramar som klarar det vill säga. Vissa heldämpade mm går ej använda i det. Dock för de flesta vanliga HT-ramar är det kanon! Stabilt och bra cykeln står jättebra om man bara sätter i den korekt. Helt klart ett rekomenderat köp!

Tillbaka
Topp