helvetes satans fan!!!!!!!!
Del 1
ivrig som en småunge slängde jag i all hast på shadow-växeln och reglagen igår, men fick såklart problem, eftersom de utlovade medföljande vajrarna (XT) saknade höljen, och jag ville snåla och köra de gamla vajrarna ett tag till. efter montering i nya reglage var det dags att trä vajrarna genom höljena, och va händer? jo "frins frans" när den kommer ut ur sista hålet på sista höljet.samma sak med bägge vajrarna dessutom:@ eftersom jag inte hade nåt att ersätta med blev det knep och knåp = vålds-dra så att allt franseri hamnade i ena änden, och klippa upp och dra bort skiten, med många stick som följd, alla som spelar gitarr vet hur det känns att sticka sig på tunna styva trådar av denna sort:@, en svettig halvtimme senare hade skiten kommit på plats, och bägge vajrarna var nu 3 trådar tunnare*Snyft* men växlarna funkade skapligt så jag lade mig och drömde om skogsstigar.
Del 2
efter en kort tur var det bara att konstatera att shadow is the shit, och därför kändes det som hädelse att inte använda de bifogade XT-vajrarna, speciellt som de gamla rimsats upp. sagt och gjort, jag begav mig ner i källar och hängde hojen i en gummislang från en krok i taket, inte stabilt, men vad gör man. vid införandet av vajern i bakväxelreglaget hamnade den snett, och endast 3 lägen kunde nås, så jag försökte att backa ut den, men tji fick jag, den hade böjts och ju mer jag tröck den utåt, desto mer åkte den uppåt i reglaget:@ försökte öppna reglaget, bara för att finna att det inte hjälpte ett dugg. slutligen kom vajern ut, och jag badade i svett. fick bakväxeln på plats, någorlunda inställd, och vajern friserad, och gav mig på framman, som gick snabbare än väntat, men det vara inget att hurra för, för så fort jag ställt in den, och dragit åt och friserat vajern, va händer? Frins-frans igen, i panik drog jag lite hårdare och tänkte inte mer på det. nu under kvällens provtur gick fransningen såklart upp, och framväxeln är död:@
slutsats?
If it ain't broken, don't try to fix it!!!