Micke a,
Det finns en vinkel nagonstans du far grava efter. Vad ar det exakt som far dig att tappa lusten? Exakt nar? Nar den tionde cyklisten har flugit forbi? Den elfte? Ar det nar du precis har klarat ett riktigt tekniskt avsnitt, blir du kanske skraj infor att det kanske kommer nagot annu svarare .. och tank om du inte klarar det? Tappar du lusten av det?
For mig personligen kan det vara ratt jobbigt for att jag jamfor alltfor latt med andra. Och jamfort med andra ar jag inte speciellt snabb, rent ut sakt for j-a langsam. Detta kan vara svart att acceptera nar folk flyger forbi. Anda ar det just tanken pa en tavling som far mig att trana sa hart. Jag kanner adrenalin och endorfiner trots att jag ar sa langsam. Pa Finnmarksturen slog jag min personbasta med tanke pa antalet hojdmeter, men f-n, jag var nastan samst!
For att halla igang varvar jag mycket traning. Ibland, trots underbart vader ute, stannar jag inne pa rollers, vraker igang musik jag alskar och kor intervaller. Da kan jag oxa spendera lite tid pa att *fantisera* hur jag flyger over kullarna. Stall en spegel framfor cykeln. Igar korde jag en repris pa slutspurten till FMT! :)) Till hosten hoppas jag ha rad/tid med spinning lektioner. Kul att cykla i grupp, och ingen cyklar ifran en! Ibland kor jag en sk mixed ride med turvis asfalt och off-road, ibland ritar jag upp en loop pa kartan och bestammer mig for att kolla hur langt det ar i verkligheten, ibland siktar jag bara pa att var ute hela dagen med picknickvaska. Ibland nar jag ska cykla ett viktigt lopp gar jag inte upp pa cykeln pa 48 timmar innan. Ojojoj, vad det kan suga nar jag val kommer upp! :)
Svart att ge rad ...