Mer doping :-(

Haha! Jag och en cykelkamrat diskuterade det där i samband med Girot. Att Ricco och Sella kändes båda lite för bra. Och visst fan hade vi rätt!

Dessutom hade jag rätt på flera sätt:

Re: Ingen Girotråd?
Skrivet av castrello den 30e maj (Dölj användarens inlägg)

Sella har inte så snygga tänder.

Men Mollo hade också rätt med sitt snack om en ny Pantani:

Re: Ingen Girotråd?
Skrivet av bigmollo den 30e maj (Dölj användarens inlägg)

Håller med. De ska vara kaxiga och cykla som svin. Sella har blivit en favorit också. Det behövs lite folk som skakar om i proffsklungan. En ny Pantani tack.
/J

Tycker det är världsbäst.

Hur många uber-prestationer har vi sett i TV i år?

Som jag kommer på så där på rak arm så är det Ricco i TDF och Giro (rövhål), Sella i Giro (dito) och Piepoli i TDF (dito).

Sen tycker jag ärligt talat att Cancellaras och Voigts åkande i bergen kändes sådär att se. Lite för bra av sådana tvåmeters soffpotatisar. Andys avslappnade uber-mensch-beteende i bergen (efter att han i och för sig kört bort sig första dan) kändes också sådär måttligt.

Därmed inte sagt att de sistnämnda har gjort något, men från de senaste tre, fyra, fem åren har jag egentligen inte sett någon göra något överjävligt fantastiskt bra i etapplopp utan att senare åka fast/bli misstänkta (t.ex. Ullrich åkte ju inte direkt fast). Armstrong enda undantaget där.

Usch och fy.
Men både Ricco och sella var ju nästan lite för starka på Girot, för att det inte skulle vara nåt lurt :-(

Joakim Quensel skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tyckte mollo var lite misstänkt pigg uppför
> Johannelundstippen i våras.

Ja. Det beror på EPO.

"Eau, Pastis et Olives"

Hade en skön diskussion där vi kom fram till att det nog aldrig funnits en tidsperiod (sen OS startade) som har varit fritt från doping. Grundtanken var naturligtvis att det var ärliga tävlingar förr men att dom numera fuskar. Men jag tror att det alltid funnits hjälpmedel. Säkerligen körde romarna och grekerna med uppiggande medel. Så kanske är Little Stereos, hej Tomas, påpekande inte så visset som man först kan tycka, kanske så att det alltid förekommer men att dom som åker dit är har mer otur än dom andra...

Rock skrev:
-------------------------------------------------------
> Rödvin ger många röda blodkroppar. Han var
> snabb uppför Piggen också :-)

Fast där tog jag i så jag blev alldeles svettig. :)

Visst blev man misstänksam redan på Girot, men Sella kan iaf bara åka fort uppför, Ricco tex blev bra uppför, att spurta och plötsligt helt ok på tempo... Att bergsgetter har kunnat pricka några bra dagar i rad är inte så ovanligt, min största favorit genom tiderna Roberto Laiseka kunde blåsa ifrån alla ena dagen uppför och bli ifrån cyklad av hela klungan på platten en annan dag -han tränade inte när det regnade (och har i hela sitt liv bott i Baskien) och vägrade dessutom använda pulsmätare men var iaf bäst uppför när formen infann sig. Så tyvärr kommer det alltid kännas extra bittert när någon som bara är bra uppför som Sella visar sig vara dopad som så många andra :-( Jag kommr alltid heja på dom små ensamma killarna med fula tänder som sprätter när backarna är som värst / T

Tillbaka
Topp