Mercedes cykel..hur blåst blir man???

Krigge

Ny medlem
Ska köpa ny bil till firman och säljaren lockar mig med en ny hoj. Frågan är bara hur mycket en sån här hoj BORDE kosta, jag har fått ett pris på 35 000:-. Visst betalar man en del för att det står mercedes på hojen men frågan är hur mycket??

Specen är följande:
Ram:

Material Aluminium 7005
Gaffel Rock Shox Recon 335

Vev Truvativ Firex 3.3

Kettenblätter Truvativ Alu 44-32-22T

Innenlager Truvativ Firex 3.3 BSA

Kassette Shimano HG 50; 11-32T; 9speed

Pedale Wellgo, SPD kompatibel

Växlar SRAM X.7 Trigger
Fram SRAM X.9
Bak SRAM X.9 long cage, 9speed
Dämpare Rock Shox Monarch 3.1
Bromsar
- fram Avid Juicy 5; 185 mm Scheiben
- bak Avid Juicy 5; 185 mm Scheiben

Fälgar DT Swiss X430 Disc
DT Comp 2,0/1,8 schwarz
Däck Continental Mountain King Falt 2.2

Sadel Topeak Allay Racing

Vikt ca. 13,5 kg

Lite taskig översättning men min tyska är kass....
Länk:http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/servicesandaccessories/genuine_partsandaccessories/accessories/bikes/mountain_bike.html

Mvh

Senast redigerad av en moderator:
Omöjligt att avgöra vad den är värd. Ramgeometrin och bakfjädringen kan vara helt fucked up.

Personligen skulle jag aldrig köpa en heldämpad cykel som inte har testats av seriösa cyklister, som exempelvis testet på Trek-cykeln på förstasidan. Speciellt eftersom min erfarenhet av heldämpade cyklar är begränsad och inte ens en provcykling kan avslöja bristerna. Jag vet helt enkelt inte vad jag ska leta efter. Antar att din erfarenhet är lika liten, annars hade du inte startat denna tråd.

Skit i cykeln, köp bilen du helst vill ha.

Skit i mercedes, bygger dom så jävla oattraktiva bilar att dom måste locka med en tvättäkta fultysktaiwanesdynga som "cykel på köpet" o sen hitta på att det möget är värt en astronomisk siffra låter det fan ovärdigt.

Köp en volkswagen så har du råd med en riktig cykel istället.

Dissa!

Likvärdig hoj kostar max 12-15 k. Ordinarie pris.

Ledsen men desperationen hos bilsäljarna visar sitt fulaste anlete. Be säljaren dra åt h...e.

En seriös bilmåmglare kan ge dig 35 k i rabatt med "riktiga" pengar på en premiumkärra i det lägre prissegmentet (läs A-klass).

Något dragen men likväl upprörd.
/s

jag håller med ovanstående, fult försäljningsknep i sin rätta form. be försäljaren stoppa upp den någonstans, eller kräv att han betalar den åt dig ur egen ficka :P sen plockar du ner cykeln i reservdelar och dumpar ramen :p
skämt åsido, nappa INTE på det där.

Ja den tråden är matnyttig.

Du får en hoj med den specen för ca 12k, Merc är så vidriga med prissättningen på sina cyklar så folk kaskadkräks.

Tillbaka
Topp