Merida Big trail 200, eller andra märken?

FilipK

Medlem
Halloj
Jag är en glad nybörjare som letar efter en bra cykel att fortsätta rulla på stigarna i skogen med. Jag tror att något i 10-12000 kr klassen räcker för den nivån jag ligger på ? Just nu har jag hittat en Merida big trail 200 som verkar vettig. Vilka andra finns i den prisklassen som går att jämföra med meridan?

Jag har försökt kolla begagnat men jag hittar inte så mycket.

På den budgeten så måste man göra vissa kompromisser och tyvärr så får man inte mycket för pengarna. Det bästa du kan få nytt inom budget tror jag är Decathlons RR AM100 (dock inte i lager för tillfället). Strax över budget så har du Radon Cragger 7, Orbea Laufey H30 och så har du nån/några till.

Allebike MB31, som är också lite över budget, är riktigt bra, om man överlever med branta sadelrörsvinkeln. Inte på lager dock nu, som många andra.

Nog för att Meridan är "billig", men riktigt tråkigt, tja, allting på den.
Växlar och så är ok, men det är också det som är billigast att byta i efterhand.

Men sen sticker det som andra nämnt upp i pris. Håll huvudet kallt och håll koll på begagnat, så kommer du antagligen fortare kunna cykla ner för den röda backen.

I vilken del av Sverige bor du och vad söker du för storlek? Folk brukar vara ganska bra på att hjälpa till om man vet vad man söker efter.

Tillbaka
Topp