Merida Fireball

Merida Fireball
Satt och kollade på blocket nyss och hittade en annons här hemifrån länet, tydligen bodde han son hade den inte alls så långt hemifrån mej. De är en Merida fireball -01. är de nån kvalitet i den cykeln? Duger den? ska man byta ut några komponenter på den? är de förberett för skivbroms på den? för på den värre fireball varianten så är de ju skivbroms.

Har en info länk här,

http://www.mb2001.newmail.ru/bikes/fireball.html

Edit av the_TnT: Inte skrika.

Senast redigerad av en moderator:
Merida Fireball
nej nej nej för att? jag skulle vara tacksam för en lite utförligare förklaring. jag har cyklat förut så att nån riktig nybörjare är jag inte.

Senast redigerad av en moderator:
Merida Fireball
Hej, hej,

Suntour-gaffeln är inte alls bra, om jag kommer ihåg kommentarerna rätt.

Alivio är ingen bra komponentnivå, det är bara bakväxeln som är Deore.

För övrigt verkar det vara kinesiska komponenter av okänd kvalitet.

Men: Om du vill prova på lite fulldämpad cykel innan du skall bestämma dig för om du skall satsa på en ordentlig cykel eller inte, så varför inte? Jag förordar alltid att testa lite skrot först. Världen är full av skrotcyklar som behöver någon som älskar dem. Själv har jag just adopterat en f.d. stulen Merida Dakar 660, en skrotcykel med stålram. Polisen och Stöldskyddsföreningen lyckades inte hitta ägaren. Kanske gör jag något udda av den, kanske inte, vi får se.

Merida Fireball
Scorpio_Racing skrev:
-------------------------------------------------------

> De är en Merida fireball -01. är de nån
> kvalitet i den cykeln?

Nej.

>Duger den?

Nej.

>ska man byta ut
> några komponenter på den?

Allt.

>är de förberett för
> skivbroms på den?

Nej.

Merida Fireball
Lågflyga skrev:
-------------------------------------------------------

> Men: Om du vill prova på lite fulldämpad cykel
> innan du skall bestämma dig för om du skall
> satsa på en ordentlig cykel eller inte, så
> varför inte?

Jag tror att om han köper den för att prova fulldämpad cykel så kommer han aldrig köra fulldämpat igen

Tycker Scorpio_Racing borde kolla på en hardtail men lite bättre komponenter istället, kolla in läsvärt
du får nog lägga lite mer pengar men de kommer det vara värt.

Tillbaka
Topp