Merida Matts TFS 800-D

Jochen

Ny medlem
Merida Matts TFS 800-D
Jag har en budget för en ny MTB på 10 000:-. Jag vill köpa den på plats i butik för bästa service mm. Nu har jag hittat en som känns bra och som jag förhoppningsvis kan bygga vidare på. Det är en Merida Matts TFS 800-D med ett ordinarie pris på 11990:-, nu 9500:-. Det känns som ett bra köp, men det skulle vara kul att höra med någon som har en sådan eller har någon erfarenhet från denna eller någon av Meridas andra TFS-cyklar. Jag har även provat Giant Terrago 1 som kändes bra, men jag inbillar mig att Meridan är något bättre hoj att bygga vidare på. Cyklarna är snarlika. Meridan har LX vevparti medans Giant har Deore samt några andra mindre detaljer.

Jag kommer mestadels cykla på skogsbilvägar varvat med stigar. Eventuellt kommer jag cykla något långlopp. Jag prioriterar LVG-cykling.

Merida Matts TFS 800-D
Hej jochen...

Har ingen tidigare erfarenhet aa dessa cyklar, men vet att meridas cyklar e väldigt prisvärda.
-Va själv inne pa att köpa en sadan för ett tagsedan, men hade inte pengar.
Har bott i barcelona i 6ar och har pratat med flera, da mtb är väldigt stort där nere.
-När jag va och kollade pa cykel sa fastnade jag för just denna, kändes prisvärd och bra kvalité.
-Merida är en av fa mtb-tillverkare som gör sina egna ramar, har egna fabiker vilket är positivt!

Nu är det bra tider att kolla mtb, finns bra priser och du har hittat en kanoncykel.....Kör pa den!
Vad har dom mer för märken? MVH/johan.

Merida Matts TFS 800-D
Just denna handlare har bara Merida på den här nivån.
Det lutar mer och mer åt att köpa Meridan. Har suttit i timmar och jämfört olika cyklar på nätet och Meridan är mycket prisvärd. Givetvis kan du köpa en lite billigare (~500-1000:-) Radon eller dyligt över nätet men jag vill köpa den över disk.

//Jocke

Merida Matts TFS 800-D
Tja Jochen

Jag har just en sådan Merida, är mycket nöjd med den. Köpte den för ganska precis ett år sedan för 12000:-
Det jag gjorde var att byta till ett annat styre med lite mer rize. Mest för syns skull :) och lite barends, dator o grejor. Bifogar en liten bild på min skönhet.
Jag kan rekomendera den!

/Jocke (inte samma jocke som i förra inlägget)

Bilagor

• P8110151.JPG
    P8110151.JPG
    126.4 KB · Besök: 88
Merida Matts TFS 800-D
Ska du köpa över disk sa är nog meridan ett mycket bra val, annars har du Full Dynamix som har bra utrustning, men da far du köpa över nätet i safall.

/Lycka till

Merida Matts TFS 800-D
Tack! Jag känner mig mer och mer övertygad om att köpa Meridan. Köpe en Merida Road Lite 903 förra sommaren som jag är kanonnöjd med. Helskön ram och bra kvalitet. Därför känns det tryckt att köpa en Merida till.

//Jocke (Jochen)

Tillbaka
Topp