Merida Striker W. Någon med erfarenhet av storlek?

Foxen

Ny medlem
Såg att XXL hade en sådan i webshopen på rea.

http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar...iker-Terrängcykel-W-13-LILA/p/1088393_1_Style

Någon som har praktisk erfarenhet av storleken på dom? Letar efter en förstacykel till flickvännen innan våren. Hon är 162cm så hon ligger ju i underkant av den storleksguiden. 18 låter ju stort men enligt deras storleksguide går ju den storleken ner till 158cm. Är dammodellerna mindre än unisex för hon skulle ju aldrig passa på en 18 annars oavsett märke.

Finns inte en chans att 18" är lagom om det inte är något väldigt skumt med storleksangivelsen. 15-16" borde vara mer rimligt. Har du googlat efter någon geometritabell till cykeln att kika i?

Foxen skrev:
-------------------------------------------------------
> Såg att XXL hade en sådan i webshopen på rea.
>
> http://www.xxl.se/Root/Cykel/Cyklar/Terrängcy
> kel/merida-Matts-Striker-Terr%C3%A4ngcykel-W-13-LI
> LA/p/1088393_1_Style
>
> Någon som har praktisk erfarenhet av storleken
> på dom? Letar efter en förstacykel till
> flickvännen innan våren. Hon är 162cm så hon
> ligger ju i underkant av den storleksguiden. 18
> låter ju stort men enligt deras storleksguide
> går ju den storleken ner till 158cm. Är
> dammodellerna mindre än unisex för hon skulle ju
> aldrig passa på en 18 annars oavsett märke.

Jag har en sådan hoj i storlek 16 hemma samt en st fru på 163 cm. Jag kan be henne testa denna ikväll så kan jag återkomma med hur det verkar. Annars så är det dottern på ca 155 som kör denna hoj till vardags.
Stefan

Misstänkte att det inte stämde men har ingen erfarenhet av dammodellerna så jag blev lite konfunderad. Synd att dom inte hade en 16 istället då. Bara att leta vidare :-)

I vanlig ordning finns det ingen info att hitta om matts striker ens i meridas egen dokumentation, modellen finns inte längre i deras rullor. Ungefär samma sak gäller för XXL's eget märke White. Nästan ingen info där heller, tex ingen geometri för ramarna. Man får väl vara glad att de åtminstone vet vad de vill ha för grejerna.

Tillbaka
Topp