Merlincycles?

Merlincycles?
Min första hoj var en malt 2. Inte så mycket att säger om den, det fungerade många år varje dag. Jag körde den 7 dag i veckan när jag köpte den (pendling på veckan och skogen på helgen). Efter 6 års trogen tjänst fick jag spricka i vevlagerhuset. Tråkigt men bra livslängd för en billigt ram.

Malt 1 och 2 är populär i GB som en andra hoj att hänger gamla delar på. Merlin bygga grymma hjul också.

Köp den. Du blir inte besviken.

Merlincycles?
OK

Vet du ngt om frakttid eller fraktkostnad? Fanns en del andra merlincycklar på samma sida också med bra komponenter, någon av dem som är bra? Sen stämmer väl inte bilden på deras hemsida med verkligheten, eller?

Merlincycles?
Merlincycles har ju hängt med som mtb butik sen början av 1990 talet så finns den än så kan dom nog inte sälja allt för dåliga saker.

Merlincycles?
OK men stämmer bilden på sidan överens med verkligheten? det är väl ändå inte en reba gaffel som sitter på cykeln på bilden?
00000150.jpg ht=483

Merlincycles?
XCski skrev:
-------------------------------------------------------
> OK
>
> Vet du ngt om frakttid eller fraktkostnad? Fanns
> en del andra merlincycklar på samma sida också
> med bra komponenter, någon av dem som är bra?

Frakt tror jag ligger runt 50GBP för en cykel. Det borde inte tar så lång tid eftersom de har allting hemma.

Merlincycles?
MerlinXLM04.jpg

Merlin lär f ö ha varit den förste tillverkaren av titan-MTBs. Rob Vandermark deras främste designer gick vidare o grundade Seven Cycles.

Merlincycles?
Det är ju dessutom full Deore LX spec och Rock shox reba gaffel. Sen vet jag inte vilka bromsar de är? Men ändå det måste väl ändå vara prisvärt. Fick reda på att frakten gick på 40 pund. Kanske finns det någon annan Hardtail i typ samma prisklass som är bra. Har tittat på både radon 5 och 6 på Bike Discount samt några cube cyklar där. Någon som kan plocka ut den mest prisvärda (som dessutom ser bra ut). Blir nog beställning på någon av dem till veckan :)

Merlincycles?
Beställde en Reba Team dämpare av Merlin för några veckor sedan. Leveransen tog då ungefär 1 vecka. Kan tänka mig att en cykel kanske tar lite längre.
Fraktkostnaden för dämparen var 10 pund. Tror dom har specificerat på sidan va dom tar för att skicka en cykel runt 40-65 pund tror jag.
Överlag rekommenderar jag Merlin som butik, bra priser och relativt snabb frakt. Dock kan dom vara sega på att svara på mejl, eller så svarar dom inte alls på vissa. Skickade inte med någon fraktsedels nr från början, och skickade inget mejl om att dom skickat varan. Denna information fick jag genom att själv mejla och höra med dem.

Merlincycles?
Beställt pump och divesre små saker därifrån.
Tjejen beställde en Eddy Merckx Milano 72 carbon racer som kom snabbt levererad och välpaketerad i mycket bubbelplast som gick snabbt att montera ihop och rulla bra (ca 100km iskrivande stund) Vajerna till bakbromsen hade kunnat vara något mer spänd, men fortfarande bättre inställd än min MTB från wiggle, inga repor eller andra anmärkningar

Blir nog mer härifrån.

Tillbaka
Topp