metal kanske

soilwork

Ny medlem
metal kanske
de verkar ju finnas litta musiktrådar på detta forum, så tänkte bara kolla om de finns många metal/hårdrock människor som cyklar rundor runt om i landet......

metal kanske
Brukar väl funka.

System of a down, maiden,Helloween,Judas priest,gamma ray,metallica,megadeth,sepultura,anathema,ac/dc,slayer,Ministry är några av dom jag lyssnat på medan hjulen snurrat.

metal kanske
duger bans så som metallica, system of a down, graveworm, crematory, epica, within temtation, blind guardian, nightwish, tiamat, the 69 eyes, deathstars o liknande band? :D

vet, alla är väll inte enbart metal, men åt samma håll :D

metal kanske
vet inte hurvida det är Metal men NIN och Tool går alltid hem.

dessutom bor sångaren i SoilWorks föräldrar granne med mig.

Senast redigerad av en moderator:
metal kanske
Självklart, här är en i götet.
Nu gäller dessa orkestrar för den mer kärva sidan av musiksmaken:
the haunted, slayer, machine head, entombed, in flames, dark tranquility, tool, trivium, mastodon, stonegard und so weiter..

/Patrik

metal kanske
Självklart

Heter Slinkan på Last.fm.com om nån vill flukta, inte för att allt är metal. Är öppen för det mesta men metal/Numetal/HC/screamo å melodisk metal är väl det som lyssnas mest på

metal kanske
Pain of Salvation, Dark Tranquillity, In Flames, Tool, At the Gates, Katatonia, Opeth, Deftones, Wolverine, Meshuggah, Khoma, Isis, Cult of Luna, Pelican med mera och flera går runt i min spellista.

metal kanske
fan va fint verkar ju finnas många 2 hjuliga metalnissar, antar att kombinationen mtb-metal inte e så oväntad......för egen del har de även blivit litta dumrock med melvins o big business, annars e de mastodon o opeth ( ghost reveries )som sliter hårt på mina trumhinnor.....

metal kanske
Klart man gillar metal! =) Är helt såld på all typ metal/hårdrock så visst funkar combon Metal/Mountainbike!

/Metal-Mike
www.myspace.com/metalmikeswe

metal kanske
Troget metal/hårdrock fan sedan fosterstadiet, Föräldrarna spelade den dåtida hårdrocken från: Black Sabbath för magen =)
Sen dess har biblioteket utvidgats enormt (har ca 6gb laglig metal på hårddisken) men musik utöver metal/hårdrock slinker numera med.

Men just nu dånar Within Temptation i högtalarna.

WT_182_CMYK_low.jpg

metal kanske
Självklart! Det som oftast går hårdast ut ur stereon i hytten och hemmet är väl för tillfället:
Within Temptation, Evergrey, Breaking Benjamin, Cold, Nightwish, Boy sets fire, Soilwork, Tiamat, Takida, Sunrise Avenue, Hinder, Linkin Park.

metal kanske
Gammal punk-trasher, så visst snurrar det fortfarande lite god musik på stereon. Var 7 år när jag fastnade för kiss och ac/dc och idag som 35 åring så blir det mest skitig rock som The Bones, Backyard Babies, GBH, motorhead mm och lite enya.

metal kanske
Har inte hört OT

Annars äre Metallica. Är jag den ända som gillar st.Anger. Blaze, freak Kitchen. Annars har jag glömmt allt jag aldrig kommit ihåg.
Är paradise Lost Metal förresten.

metal kanske
hm, st anger funkar väl så länge herr volymen står på noll......paradise lost e väl nån form av metal....freak kitche, IA e ju typ kanske troligtvis en av dom slugaste gitarristerna någonsin.....

metal kanske
Jodå, här går det mest hårdrock och metal på stereon. Kan lyssna på det mesta mellan Deep Purple och Darkthrone. Årets konserter hittills har varit Lacuna Coil, Deathstars & Cradle of Filth, Cannibal Corpse, Celtic Frost & Kreator och Within Temptation, så lite lagom blandning...

metal kanske
Lite bra metal piggar alltid upp,speciellt en morgon som denna
Jag lyssnar dock på all musik som är bra oavsett genre så för mig handlar det mer om bra låtar istället för artister(på en skiva från en artist är tex bara 2-3låtar bra oftast)
Just nu scarsymmetry,trivium,aliceinchains,killswitchengage,turbonegro,supersuckers,cradleoffilth mix

metal kanske
Massor med Metal i mina hyllor, i de flesta olika slag. Dock INTE så mycket nu-metal (tycker att det mesta där inte är så bra... ).
Lyssnar mycket på Within Temptation (var på konserten för en dryg vecka sedan, lite av en besvikelse. Bra material, det nya passar som studioalbum, men inte lika bra live...), Iron Maiden, Kreator, Dragonforce, Dark Traquility, In Flames, Lacuna Coil, Leaves Eyes, Lunatica med mycket mera!

Kan för övrigt tipsa om http://www.pandora.com En bra gratissajt (helt laglig) där man kan lyssna på mycket olika musik, bara att skriva in det man gillar (artist/låt) så söker den upp liknande musik baserat på en del sökord. Där har jag hittat massor med nya trevliga band!

metal kanske
Jag ljuger så bra, med Linda Bengtzing tycker jag är en klämmig låt. Men dom jag lyssnar på mest nu för tiden är BLOODBATH, Svensk musik när den är som bäst. Arch Enemy är oxå favoriter. Men jag lyssnar på det mesta bara jag tycker det är bra ;) Mike Oldfield, Suicidal Tendencies, Chimaira, Bad Manners, Vrävarna, Mercyful Fate, Disneyland after dark, 50-talsrock, skatepunk, you name it.

Fast det är ju bra Metall som ligger mig närmast hjärtat! BLOODBATH!

metal kanske
Metal å Mountainbike... MMMMMMMMMM! Det hörs ju hur det riktigt gottar sig i munnen.
Just nu rullar det mycket Dream Theater i lurarna, oj oj oj vilka musiker!

Annars måste jag ju bara tipsa om Bandit Rock 106-3 (http://www.bandit.se/)
Grymt bra metal/hårdrock/rock radiokanal som har webradio på hemsidan. Skynda er å lyssna ni som kan... själv får jag bara göra det hemma då webradio är förbjudet på jobbet...snyft..snyft..

metal kanske
Även jag är trogen hårdrock/metal. Har varit det sedan gymnasiet och har innga planer på att byta musiksmak.

Det som finns i mina hyllor och dator är bl a: Disturbed, Dream Evil, For my pain, tidiga Hammerfall, lite Maiden såklart, Timo Kotipelto, Masterplan, givetvis METALLICA, Nightwish, RAMMSTEIN, Running Wild, Sentenced (R.I.P), Sonata Arctica, några låtar av Slipknop (favoriten är "the blister exists"), Stratovarius, Within Temptation, Linkin Park, Ensiferum, Edguy, Lordi, Evergrey, Sabaton och ett band som kanske inte är så mycket metal men jäkligt bra ändå: Poets of the fall.

Mkt name-dropping det blev här då..........sorry ;)

Tillbaka
Topp