Min hoj känns trött och livlös

Nu har jag fått på nya lager i svingen och monterat 35 mm stam. Bakänden löper betydligt lättare än innan och det är alla gånger märkbart. Däcken tänkte jag först byta men ångrade mig - jag avvaktar lite och ser vilken effekt detta har först. Känns den fortsatt seg så är däcken nästa givna steg.
20190717_175059.jpg

Senast ändrad:
15 mm längre stam ger stor stor skillnad.
Du får ställa in sag bak och fram, om du inte gjort det när du bytte stam, annars kör du med helt feltunade dämpare.
Så stor skillnad ger det.

Har bara grovinställt sag osv, tänkte finjustera detta innan jag kör och även ta med pumpen ut så jag kan justera på plats om det behövs. Gör de 15 millimetrarna så stor skillnad att man måste justera om alltså?

Första riktiga testet med några små modifieringar blev först idag.

- stammen 15 mm kortare, 10 mm högre upp.
- bredare styre, 75 -> 78 cm
- alla lager i svingen bytta
- gjorde luftburksservice på bakdämparen för att ha hela bakänden 100% "ny".
- ett par klick kompressionsdämpning både fram och bak
- spänt upp hjulen ordentligt

Och villken jäkla skillnad det blev!
Hojen känns helt transformerad. Kvick, rapp, spänstig och riktigt rolig utför. På platt kan man med lätthet boosta allt man ser och det är lätt att få bra flyt. Däcken är ännu maxxis dhf/aggressor men det kändes rätt bra. Tyckte den känns mer lättrullad idag men det fattar jag inte vad det beror på. Kanske mer krut i benen idag ?.

20190728_203024.jpg

Senast ändrad:
Man skulle testat en sak i taget så man fattar vari skillnaden ligger. Men som vanligt orkar man ju inte hålla på så utan man kör på med flera saker på en gång. Nåväl, är riktigt nöjd ?

Tillbaka
Topp