Min nya fantastiska cykel: Specialized Men's Diverge Comp 2019

Bollas

Medlem
Jaha då har jag på gamla dar fastnat i cykelträsket. Jag hade klarat mig väl i alla år. Så plötsligt så trillade jag dit. Det började med att jag intet ont anande slött spontangooglade. Så fick jag se henne: https://www.specialized.com/us/en/mens-diverge-comp/p/154306. Sedan var det kört! När jag efter ett par veckor packade upp kartongen så blev jag faktiskt rädd. Hon var så brutal i all sin enkelhet. En ärlig hoj. Det du ser det är vad du får. Kompromisslöst! Efter många timmar i sadeln så tog jag mod till mig att för första gången pröva SPD-pedaler, och det var fantastiskt. En tid senare så gav jag mig även ut på grus och stig. Som kronan på verket så har jag även lyckats komma hit till Happyrides forum. Trevligt! Just nu värker kroppen, och jag kan inte låta bli att fortsätta, och dela upplevelsen med er; torrcykla.

IMG_2339.jpeg
IMG_2342.jpeg

Grattis!

Tjejen har den enklaste varianten, Diverge E5 och den ger en härlig och lustfylld cykling med bra ergonomi och man vill liksom bara attackera.

Den cykel du köpt verkar vara en (mycket) finare variant så den är säkert fantastisk!

Med hopp om många fina cykelturer i sommar!

Snyggt!
Jag har väldigt svårt för räsercyklar, däremot gravels är det något visst med! Blir nästan sugen på en själv!

Snyggt!
Jag har väldigt svårt för räsercyklar, däremot gravels är det något visst med! Blir nästan sugen på en själv!
Hum, hum, ibland tror man att man ser ljuset: Tänker att gravel i mindre utsträckning handlar om att att tvångsmässigt söka pretentiösa svar, mer om att söka för tillfället lämplig väg... Och för övrigt, åtrån efter perfektion är alltid en återvändsgränd.
Ja jag gillar gravel. På den gamla tiden for jag runt med en MC XRV750 tills jag tröttnade på... Det känns som jag nu hittat hem

Cykeln bleknar ju i jämförelse med din Einsturzende Neubauten avatar ;-)
Vad härligt att du kände igen Neubautens kära logga. Verkligen respekt! Har cyklat till ljud från Neubauten, Joy Diviison, Underworld, och sedan för tillfället, Moby, eller The valvet underground, och det är bra att skapa en en fond av härlig ljudgodis. Men Neubauten är som sagt något väldigt kärt.

Tillbaka
Topp