Min nya hoj [ganska stora bilder]

• Trådstartare Trådstartare TTR
  • Start datum Start datum

TTR

Aktiv medlem
Har fått min nya hoj, återstår dock en del småplock som flaskställ, kapa gaffelrör och ställa in sadelhöjd. Det är en Wilier Imperiale De Luxe iaf, en monocoque carbonram utrustad med Dura Ace och Ksyrium SSC SL hjul...

Lite bilder på skönheten:
wilier_2.jpg

wilier_4.jpg

wilier_5.jpg

wilier_6.jpg

Holy Sh*t!!!
Det där var riktigt läcker! Grattis!
Svårt å skriva när tangentbordet inte kan vara framför skärmen längre *dräggel* ;-)
Måste .. dooh... sluta ..... stirra ......NU!

Det är något med kolfiber. Vad än det är på så är det alltid ruskigt snyggt =)

Det härliga med racer är att de förblir fina i många år fast man använder cykeln ofta och hårt i motsats till mtb.

jag kommer dröma gott inatt...
om den cykeln menar jag (men kanske om en kombo med flickan å cykeln oxå) åå jag vill lägga mig nu
grymnt snygg hoj, grattis

Wilier Skrev:
-------------------------------------------------------
> Bara att stämma in, sjukt snyggt som alltid.
>
> Tolf kanske?
>

Precis, vem trodde att jag skulle va den enda av alla MTB-91 knattarna som fortfarande cyklar...

Steelisreal Skrev:
> Jättsnygg.
>
> Men varför få jag samma känsla som när jag ser en
> Mitsubishi Eclipse eller nåt sånt....

Kallar du min hoj för pizzaräser?? ;-)

Senast redigerad av en moderator:
hmmmm......ibland har man tur, jag slapp säga det.
Jag skulle väl aldrig kalla din nya fina hoj som du är så stolt över för Pizzaracer.
Nej aldrig.
Men Mitsubishi Eclispe känslan finns där i alla fall när jag ser den.
Och det är lite synd.
Kanske skulle en uppgradering av alla komponenter som börjar på S till komponenter som börjar på C vara tricket som skulle fullända mästerverket.

ha det
Jan

TTR Skrev:

>
>
> Steelisreal Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jättsnygg.
> >
> > Men varför få jag samma känsla som när jag
> ser en
> > Mitsubishi Eclipse eller nåt sånt....
>
> Kallar du min hoj för pizzaräser?? ;-)
>
>
>
>
>
> Redigerad 1 gånger. Senaste ändring 2005-02-07
> 22:23 av TTR.

ramen är snygg och förtjänar mer än volvotillbehör som shimano enligt mig. inget illa menat, smaken är som baken. men när jag tittar på cykeln ser jag en standardspecad tråkig men väldigt duglig racer.

fast jag är så kräsen också.

Bara att grattulera till ett mycket snyggt nyförvärv ;-)

Ähh sa jag verkligen just det där, jag är ju ingen racer fan ens, men jag är ju å andra sidan en ärlig prick och den var skitsnygg även om det är en racer ;-)

Bosse, som är med endast mtb, och bara en sån ;-)

i mina ögon är dura ace billiga budgetkomponenter. och när jag menar standard så menar jag att cyklar säljs så orginalspecade. de är inte individuellt ihoppbyggda och personliga.

sen så gillar jag inte alls da-gruppen. campa vinner på alla punkter förutom vevpartiet, som har en bra konstruktion men är fult som stryk.

men så är jag också helt skadad när det kommer till cyklar. ha överseende.

snygga cyklar?

tcr_carbon_nov04.jpg

p1220002b_948.jpg

bild_018_210.jpg

giant1_166.jpg

kleinlw1-5.jpg

Smaken är olika som tur är.. lite "ranting" :)

Cykel nummer 1:
Snygga hjul, men det är en Giant...

Cykel nummer 2:
Stilfulla hjul, men Colnagos färgsättningar verkar utföras av apan Ola, lika smakfull som filmen "Caligula". Det finns dock snyggt färgsatta italienska ramar (Pegoretti/Pesenti).

Cykel nummer 3:
Kuota? Kommer de från Kuta Beach? Skrikiga hjul. Enda hjulen där det är snyggt med stor logga är Campagnolos och då deras äldre, med skrivstilstext. Feta Eastonloggor passar endast bra på gamla Yeti- och Nicolairamar.

Cykel nummer 4:
Pluspoäng för de tyska Storck Powerarmvevarna. 70-80 tkr är inte en omöjlig tanke att lägga på en cykel. Men då blir det inte en Giant... (hej, jag vill köpa en bil för 600 tkr. och det ska vara en Volvo)

Cykel nummer 5:
Ganska intetsägande totalkombination, med undantag av hjulen. Med den klassiska Kleinlackeringen "koi" skulle vi haft en annan femma.

Ojojoj, nu har det hänt grejer i tråden...

Tycker helt enkelt bättre om Shimano, därav Dura Ace. Sen får väl specen i övrigt kallas rätt standard men jag ska tävla seriöst på hojen och vill ha beprövade komponenter som håller och är styva...

Visst är hojarna Micke S postat rätt läckra, men Giant TCR är ju värsta dussinramen numera. Ett par högprofil hjul hade jag dock aldrig tackat nej till...

Man kan inte diskutera snygga racers utan att nämna Pinarello! Tycker personligen dom var snyggare förr (inte dom allra senaste åren dock då dom sett ganska b ut). Här en en Paris av årets modell, som jag inte hade tackat nej till...

paris_02_pic.jpg

EDIT: Att Pinarello sedan klantat sig i detta fallet och slängt på ShimNO, får man väl ha överseende med.

Med alla dekaler på hjulen får man ju nästan epileptiska anfall när man ser på dom roterande. Ungefär som såna där "hypnotiska" spiraler... :)

så säger ni bara för att jag har en Giant :) själv tycker jag det är de snyggaste ramarna i fråga om formen, men den nya lackeringen är lite trist. visst är det en vanlig ram, men jag har en ekonomisk aspekt på det hela med, och så ska jag precis som andra med dyra cyklar tävla på den. och så billig är den inte.

de två Giantarna ovanför är nog bland de snygagste cyklar jag sett. jag var själv på väg att köpa ett cinnelli RAM integrerat styre /styrstam som på den översta cykeln. men det blev för dyrt.

Colnagocykeln är så fulsnygg som en cykel kan bli. och liksom Kleinen så är det Lightweight-hjulen som förskönar vilken cykel som helst.

TTR Skrev:
> jag ska tävla seriöst på hojen och
> vill ha beprövade komponenter som håller och är
> styva...
>
Choose Horses for Courses eller prata med bönder på bönders vis och med lärde män på latin
shyst racehoj var det stor prisskillnad till en Le Roi?
när jag ska pimp a bike och har flis blir det nog den här:
carbolight_01.jpg

Det ser ut som om Pinarellon blivit kraschad nåra gånger, tycker inte den är snygg. Enligt mig så TCR en mycket fin ram, men den finase landsvägscykeln är http://www.sevencycles.com/bikes/elium.html utan tvekan.

PS: Fattar inte varför Campa är så mycket bättre än S. Snarare klenare och dyrare... Själv har jag ingen stor erfarenhet av varken C eller S på lvg men de gångerna man testat och klämmt så framstår S som mer gediget och stabilt medans Campa känns mer som ett hemmabygge om ni förstår. Därmed inte sagt att Campa är dåligt eller sämre en S, men jag fattar bara inte vad som är bättre med Campa mot Shimano. Men då jag inte cyklar lvg än så kan jag inte säga så mycket, så ni kunniga får förklara!

fördelarna jag ser med campa.

carbon carbon och carbon. anrika komponenter med själ. vackra och stilfulla. dyra såklart, vilket bara är bra.

reglagen. inga vajrar som sticker ut hej villt. sköna att hålla i, lättare att växla med (men shimano har ändrat utväxlingen i sina till i år har jag för mig, eller var det till nya gruppen?) dte är just reglagen som får mig att bli campaanvändare. jag har gamla dura ace på crossen och jag kräks nästan på reglagen.

shimanos system med integrerat vevlager är faktiskt bättre än campa.

vissa shimano-komponenter väger mindre, men vad spelar det för roll då cykeln ändå inte får gå under 6,8 kg.

funktionen är likvärdig med båda grupperna så det handlar mest om man föredrar japansk industri-design eller italienskt hantverk i carbon och titan.

Okej, håller med om att Campa använder finare material ocn när det gäller vikt så är DA och Record ganska lika. Men det är antagligen en ganska stor smaksak när man väljer mellan C och S, när jag klämde på de nya DA-reglagen tyckte jag de var mycket skönare och mer ergonomiska än Campas. Sedan tycker jag att DA-vevpartiet är skitsnyggt, men jag verkar vara ganska ensam om att tycka det :P

Tillbaka
Topp