Min nya hoj [ganska stora bilder]

• Trådstartare Trådstartare TTR
  • Start datum Start datum
Prisbild ungefär:

Le Roi med Dura Ace å Ksyrium SL: 55.395 riksdaler
Imperiale DeLuxe med Dura Ace å Ksyrium SL: 47700 riksdaler.

Å gud vad mycket. Man kan ju få en tysk noname med Dura ace för halva priset. Så var det också sagt.

Tolf, kul att någon av "knattarna" från MTB-91 gick vidare och fortsatte med hojandet, dessutom med den goda smaken att köra Wilier. Vi kanske ses i falkenberg i sommar för en cykelbatalj.

Jag vill bara säga att den var ruskigt fin även om tråden i vanlig ordning spårat ur en smula.

Svart är rent och fräckt. En klok spec som du nog var ute efter och en del av "känslorna" lagt åt sidan för förnuftet. Jag skulle tro att förnuft oftast faktiskt vinner över känsla i längden om man ställer lite krav. (förutsatt att man inte har samma budget som Bill Gates)

Cykeln är grymt snygg det är ju en Wilier..;)

Jag förstår inte riktigt diskussionen om campa eller Shimano!
Kör man med SRAM eller Shimano på Mountainbike? Det är klart man kör Shimano man vill ju inte köra runt med plast saker eller? Kör man med Campa eller Shimano på Landsväg? klart att man kör Shimano på landsvägen också. Ta det inte för allvarligt men Shimano gör det bästa prylarna till bäst pris så enkelt är det!

Wilier Skrev:
-------------------------------------------------------
> Prisbild ungefär:
>
> Le Roi med Dura Ace å Ksyrium SL: 55.395
> riksdaler
> Imperiale DeLuxe med Dura Ace å Ksyrium SL: 47700
> riksdaler.
>
> Å gud vad mycket. Man kan ju få en tysk noname med
> Dura ace för halva priset. Så var det också sagt.

ryktet säger att LeRoi ramen tillverkas på samma ställe som de prisade Scott(03-04) ramarna gjorde men det kanske Imperiale också gör?
appropå tysk noname :-) läs nya nummret av Tour
tester åsido så får du bara cykelkultur från en "riktig" cykeltillverkare och det är kärlek!
och då går Specialized mfl tokbort

Wilier: Ja vi är några knattar från MTB-91 tiden som cyklar...
Du får gärna höra av dej nästa gång du kommer till Falkenberg!

//Stradivarius

Det är säkert nåt fel på mig men jag är rätt förtjust i alla hojar i den här tråden. Det är mest nyansskillnader mellan dom. Väldigt trevliga hojar allihop men Colnagon är nåt lite extra med för mig.

:)

Killen med Colnagon har god smak. Det här är hans andra cykel:

p1220007b_127.jpg

Notera den otroligt snygga, och helt oergonomiska, böjen på styret.

Däremot har han tydligen inte vett på att sätta däckdekalerna där de ska vara.

danne Skrev:
> Däremot har han tydligen inte vett på att sätta
> däckdekalerna där de ska vara.

Skönt att nån mer ser sånt. Jag tror jag är extremist ibland som bryr mig om sånt. På MTB:n (XC:n) sätter jag t o m dit markeringar vid ventilen om det inte finns på däcket redan.

:)

Fan du är hård Micke. Är det ett tecken på att man är bortskämd när man tycker det är tråkigt med Ksyrium? Tänk den ramen med Campa Record och Bora-hjul... Släng nu inte på några snikflaskställ. Tune carbon!

Skitläcker !!
Det är eg. bara ett stort bekymmer med den här typen av cyklar....inser du hur snabb du måste bli nu ?
Annars blir det som att köra på avenyn med en Ferrari Enzo.... ;-)

/ Fjant = "Grymt avis"

museew Skrev:
> Fan du är hård Micke. Är det ett tecken på att man
> är bortskämd när man tycker det är tråkigt med
> Ksyrium? Tänk den ramen med Campa Record och
> Bora-hjul... Släng nu inte på några
> snikflaskställ. Tune carbon!

Ksyrium ÄR tråkiga och _relativt_ vanliga. Därmed inte sagt att dom inte är bra. Jag skulle absolut slängt på ett par Eurus Carbon (eller vanliga Eurus om dom extra 4 tusen blir lite mycke) istället! :-D

Detta trots att mina "finracerhjul" _bara_ är ett par Scirocco, så man behöver inte vara bortskämd för att tycka att Ksyrium är tråkiga. All hypen kring Ksyrium har nästan fått en att må illa...

Fö är G3 hjul jäkligt trevliga, känns väldigt bra att åka med. Piskar skiten ur mina standard 36 ekrade Campa/DT/Rigida hjul. (Fast den kan ha en hel del att göra med att däcken är finare på G3 hjulen.) Flyter skönt och känns mycket bra särskilt när man fått upp farten.

Än en gång: Att det sitter Dura Ace på hojen är ett aktivt val, likaså Ksyrium hjulen. Jag föredrar helt enkelt det framför Campa växlar och Eurus hjul, smaken är som baken. Hade jag haft större plånbok hade det suttit Cosmic Carbon och ITM K-Sword styre/tapp på hojen, punkt.

Visst hade jag haft obegränsat med pengar så hade kanske en Wilier Le Roi med Campa Record (Carbon vevar), Bora hjul för "slätan" och Hyperon för backar, Deda Alanera combo, SLR fullcarbon sadel o.s.v. varit nice. Men den cykeln hade också kostat mer än dubbelt så mycket som den jag köpte och inte varit snabbare...

Jonas Skrev:
> Ksyrium ÄR tråkiga och _relativt_ vanliga. Därmed
> inte sagt att dom inte är bra. Jag skulle absolut
> slängt på ett par Eurus Carbon (eller vanliga
> Eurus om dom extra 4 tusen blir lite mycke)
> istället! :-D

Lite dokusåpakänsla nu liksom. Allt för att synas och inte vara för vanlig... :D

Råsnygg hoj ... för att vara en racer! Men attans vad smala däck, måste vara svårt att hålla balansen på dem..hehe föredrar iaf minst 2.10"

Mvh

David

Tillbaka
Topp