Mindre lokala lopp/arrangemang

Alltid vilse

Aktiv medlem
Efter att i går ha kört Glassbonden Gravel Challeng utanför Umeå i går känner jag idag fortfarande ett lyckorus efter detta arrangemang. Proffsigt arrangerat av Cykel Intresset, massa peppande funktionärer längs banan, rolig bana, trevligt häng efteråt med roliga möten med likasinnade.

Nu tänker jag som så att det måste ju finnas massor av denna typ av mindre arrangemang som roddas av cyklister, för cyklister, men av anledning inte får någon jätte spridning utanför den lokala communityn.

Därför skulle det vara kul om ni här vill tipsa och dela med er av era bästa tips på lokala arrangemang oavsett kategori av cykling.

Samtidigt kan vi passa på att ge lite cred till de eldsjälar som lägger ner en massa tid och energi på att rodda dessa arrangemang.

Thunmansvängen i Knivsta nästa söndag (8 sep). 75 km cykling på fina landsvägar. 150 pix som man betalar på plats. Inga konstigheter mer än ett allmänt trevligt och skapligt enkelt arrangemang. Finns både de som cyklar jetefort till de som tar det lilla lugna.

Hej!

Vill också ge Glassbonden GC en stor tumme upp, däremot ger jag mig själv en tumme ner för att jag tappade bort tätgruppen halvvägs. Var tog den vägen? Varför hade de så bråttom?

Mvh F

Eddy sa:
Hej!

Vill också ge Glassbonden GC en stor tumme upp, däremot ger jag mig själv en tumme ner för att jag tappade bort tätgruppen halvvägs. Var tog den vägen? Varför hade de så bråttom?

Mvh F

De fick väl höra att Lars E. ångade på för fullt på Duden, och hade hotat med att äta upp all glass vid målgång. :)

Pepperazzi sa:
Eddy sa:
Hej!

Mvh F

De fick väl höra att Lars E. ångade på för fullt på Duden, och hade hotat med att äta upp all glass vid målgång. :)

Haha... Tror att dom var rätt långt före mig och kunde känna sig trygga.
Dessutom fanns det glass så det räckte åt alla trots att jag gjorde vad jag kunde med att tömma frysboxen. 12 kulor åt jag (+ ostmacka och kaffe).

Jag vill även passa på att nämna Tolvtjärnsloppet i Långviksmon / Örnsköldsvik som ett trevligt MTB-lopp. Årets lopp har ju redan varit men det kommer förhoppningsvis fler chanser.

Lars.E sa:
Pepperazzi sa:
Eddy sa:
Hej!

Mvh F

Haha... Tror att dom var rätt långt före mig och kunde känna sig trygga.
Dessutom fanns det glass så det räckte åt alla trots att jag gjorde vad jag kunde med att tömma frysboxen. 12 kulor åt jag (+ ostmacka och kaffe).

Jag vill även passa på att nämna Tolvtjärnsloppet i Långviksmon / Örnsköldsvik som ett trevligt MTB-lopp. Årets lopp har ju redan varit men det kommer förhoppningsvis fler chanser.

Det var en imponerande syn att se dig på fatbiken dragandes ett tåg av mtb och gravelbikes. Du förtjänade verkligen glassen

Tillbaka
Topp