[Mini-RR] Pojkarna leker i Kviberg

nenja

Aktiv medlem
Äntligen fick jag med mig kameran till backen så det blir en mini-RR!

Självklart kom jag 10 minuter efter utsatt tid och stackars Pontus såg lite uttråkad ut där han stod och väntade. Ganska snabbt gjorde vi oss redo för att glida hela vägen ner för backen.

Allt gick som smort och det var lika roligt som vanligt att bränna nerför starten, köra step-upen, stendroppet, lilla stenkistan osv osv.

Lagom till efter stegen i droppet så står AndersS den busen vid stigen, jag vet inte om det var detta som distraherade Pontus eller ej för att 5 meter senare lyckas han att helt braka omkull och sätta näven i en sten. :(
Svullnad och lustiga färger visade sig snart och Pontus fick nöja sig med att gå och köpa en kratta som gick sönder efter 15 sekunder, ta bilder och snacka lite dynga med oss under resten av dagen.

Vi började bygga på landningen på det stora droppet som vi körde härom dagen, dessutom lade vi lite stenar så att man till och med kunde rulla ner för det, AndersS agerar testpilot:
IMG_2348.jpg

Peptalk:
IMG_2360.jpg

Sade jag att vi hade roligt också?
IMG_2362.jpg

Jag fick också prova!
IMG_2359.jpg

Sen testade jag kurvan efter droppet så man kommer in på banan igen, som vi grävt till lite också:
IMG_2374.jpg

Efter allt detta lekande bar det av ner för AndersS hemgång och träning på sluthoppet för mig, stackars Pontus fick titta på medans jag lekte.

Här försöker jag få till något av en liten whip, syns knappt men det känns som att man lyckas lite och en vacker dag kanske man kan lära sig på riktigt. ;)
IMG_2375.jpg

Så tveka nu inte, nästa gång gänget skall ner i backen så ta då chansen ni med och testa på denna härliga DH-bana med inslag av lekplats. ^^

Senast redigerad av en moderator:
Erik har skrapat upp en stor grop här i hallen...jag tror han är cykelsugen. När dämparn kommer på posten så vill han nog ut och leka med er killar, och jag hänger nog också med på ett hörn...

Fa'an vad grymt, fundera på skicka hem våra gäster så att man kan haka på! Nu finns det ju två vägar ner efter stegen, det måste testas snarast möjligast. Grymma bilder!

Erik och Erika ni är så varmt välkommna. :)

Sam och Miche, det blir många fler gånger!

Scrap du får ta det goa tåget. ^^

Bettan jo, det växer en del där. Vi har fått smygkapa en del för att inte sluthoppet skulle bli en överaskning ibland allt buskage. :D

Ja, Nenja hade riktigt gott häng i sina hopp! Själv så ska jag köra där mycket mera för att få till det där med landningen bättre... =)

Film?

//Anders

Tillbaka
Topp