[mini-RR] Rehabcykling Vallentunastyle

Kamrat H. och kamrat Schreddan har ju spenderat delar av sommaren med att ha sönder sig själva och sin utrustning. Därför har de inte riktigt cyklat ordentligt på ett tag. H. (som var sist ut med att ha sönder sig) kände att det nu var dags att gränsla stigcykeln och se om kroppen (handen) höll ihop. Jag hade dessutom fått hem min nya kamerarygga så jag passade på att ta med bildmaskinen ut i skogen.

På dagens agenda stod således rätt lugn cykling i lagom fint ljus mest för att komma ut, samt att rasta Leija så klart. Vi började i de båda gossarnas lokala lekstuga karlbergsskogen.

_BEL2674.jpg

Det framgick rätt snart att det verkade som om H.s hand höll ihop rätt dugligt.

_BEL2722.jpg

Även Schreddans nyckelben och övriga kropp verkade funka. Så vi fortsatte till min lokala lekplats där det fanns en ny stig. Leija tyckte att det var mycket roligare att springa än att stå still och snacka skit.

_BEL2746.jpg

Schreddan på Spindelledens svepande svängar.

_BEL2758.jpg

Efter att vi även testat de små hopp som de lokala anonyma småcyklisterna byggt rullade vi vidare ner till Uthamra och bort till den steniga lekstugan som finns där.

_BEL2777.jpg

_BEL2771.jpg

Elddopet blev det sista droppet/hoppet till platt. Både Herr H. och Farbor Schreddans sargade lekamen verkade hålla ihop och är därför klassade som raceready inför Flottsbro. Värre var det med Schreddans material eftersom länkaget började skramla.

_BEL2805_1.jpg

_BEL2800_1.jpg

Grymma bilder och fräsig cykling.

Gillade nästan fyran bäst.

Och detta är väl nåt för lika som bär-tråden (förutom att H är ett par meter upp i luften):

filename=_BEL2800_1.jpg

file=52149

/Johan

Hallå, det här var falsk marknadsföring så det hette duga. Rehab-cykling borde ju vara lite runt-lullande på asfalt eller möjligen nån grusväg, långt från hopp och skutt och annat.

Men grymt cyklat och fotat! :)

Peter_K skrev:
-------------------------------------------------------
> Hallå, det här var falsk marknadsföring så det
> hette duga. Rehab-cykling borde ju vara lite
> runt-lullande på asfalt eller möjligen nån
> grusväg, långt från hopp och skutt och annat.

Jag tror att doktorerna håller med dig. Men det var alldeles för roligt för att hålla igen.

Så rullar vi i förort... på landsorten! :)

En kunde fota snyggt (och skriva), en kunde hoppa snyggt och en kunde....ehhh...vara med. ;)

Svinskoj var det och rackarns vad jag saknat hojandet!

Peter_K skrev:
> --------------------------------------------------
> > Hallå, det här var falsk marknadsföring så
> det
> > hette duga. Rehab-cykling borde ju vara lite
> > runt-lullande på asfalt eller möjligen nån
> > grusväg, långt från hopp och skutt och annat.

Den rehab-cyklingen skippade vi och drack öl istället.

H. skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror att doktorerna håller med dig. Men det
> var alldeles för roligt för att hålla igen.

+1

SATAN (i otvetydigt positiv mening)! Precis sådär ska rehab se ut. Gu vad glad jag blir av att se. När jag blir ung ska jag också lära mig hoppa så där efter (och före) fraktur och så ska jag ha en sådär glad hund. Faan vad bra det ska bli. Så sjukt bra rehabat och fotat, jag är otvetydigt imponerad från tårna och upp till min toppiga hjässa.

Mycket inspirerande.... nu kommer jag troligen skada mig på dagens tur eftersom jag konstant överskattar min förmåga och tror att kan andra kan jag, tack för den :-(

Tillbaka
Topp