Minipump som verkligen funkar

castrello

Aktiv medlem
Tips på aktuella pumpar som funkar för lvg och mtb? Liten ett krav. Stod och klämde på en Bobtrager hos min lbs idag men ville kolla med Happy först.

Jimel

Aktiv medlem
Specialized (säkert andra tillverkare också) har några kombinerade handkraft och co2 drivna pumpar, kanske värt att kolla på?

BJS

Aktiv medlem
Stal sa:
Bengt-re sa:
Stal sa:

Långa ryggfickor?! Det där är ju ingen mini pump.[/

Helt normala fickor och de funkar bra för mig fast till VR så blir det nog fäste på cykeln.

Oki. , tja går väl, men en rätt stor pump är det. Dock vore den kanske något att ha på vintern för efter alla punkor i vintras lessnade jag rejält på min MINI-pump. Synd att liten och bra inte verkar finnas.

BJS

Aktiv medlem
Konkret sa:
Jag nog haft min road drive i ryggfickan 2000mil iaf och utan problem.
Monterad pump på hojen är förbjudet enligt reglerna.

Jo. Jag vet. Men pendlar man på vintern så gäller inte reglerna - inte de iaf.

Får väl bita i sura äpplet och klicka hem en road drive nästa gång jag köper från nätet för pumpa måste man och sur är man ju redan när man fått punkan och att då bråka med en kass minipump är sådär kul.

Behöver nytt munstycke till fotpumpen btw nuvarande småläcker och jag hittar inte någon passande utbytespackning - något tips på något bra? Gärna där man kan byta packningar eftersom pumpen betjänar många cyklar så slits det.

emmer

Ny medlem
castrello sa:
Stod och klämde på en Bobtrager hos min lbs idag.
Var det en Air Support HP - en sånär i silvrig aluminium med "skruvapåslang" under en gummiplupp - så är den riktigt bra.
Pumpar förvånansvärt snabbt och lätt upp ett landsvägsdäck utan att belasta ventilen i onödan.
[Har väl gjort tre punktlagningar vid vägkanten hitintills i år.]
Dessutom liten nog att få ner i ryggan, eller nästan helt i cykeljackfickan.

Edit: Air Support HP Pro heter den visst, och verkar finnas i en kortare (S) och en längre (L) version än den jag har :-)

Senast ändrad:

bakväxel

Ny medlem
Blev en Airbone i år, grymt nöjd och mycket kompakt pump.
Min Barbieri Nana som jag aldrig varit nöjd med hamnar nu i lådan.

Bilagor

• 20160330_193735.jpg
    20160330_193735.jpg
    217.6 KB · Besök: 40

Konkret

Ny medlem
Bengt-re sa:
Konkret sa:

Får väl bita i sura äpplet och klicka hem en road drive nästa gång jag köper från nätet för pumpa måste man och sur är man ju redan när man fått punkan och att då bråka med en kass minipump är sådär kul.

Behöver nytt munstycke till fotpumpen btw nuvarande småläcker och jag hittar inte någon passande utbytespackning - något tips på något bra? Gärna där man kan byta packningar eftersom pumpen betjänar många cyklar så slits det.

Mycket regn. Snö,slask och salt pumpen kommer råka ut för då.

Vilket munstycke har du på pumpen, sks?

BJS

Aktiv medlem
Konkret sa:
Bengt-re sa:
Konkret sa:

Mycket regn. Snö,slask och salt pumpen kommer råka ut för då.

Vilket munstycke har du på pumpen, sks?

Jo. Den far nog lite illa, men men. Har co2 pump i ryggan och minipumpen är bara för nöd och toppning.

Vette fn något noname pumphuvud - har varit bra, men sliten packning fungerar dåligt.

castrello

Aktiv medlem
emmer sa:
castrello sa:
Stod och klämde på en Bobtrager hos min lbs idag.
Var det en Air Support HP - en sånär i silvrig aluminium med "skruvapåslang" under en gummiplupp - så är den riktigt bra.
Pumpar förvånansvärt snabbt och lätt upp ett landsvägsdäck utan att belasta ventilen i onödan.
[Har väl gjort tre punktlagningar vid vägkanten hitintills i år.]
Dessutom liten nog att få ner i ryggan, eller nästan helt i cykeljackfickan.

Edit: Air Support HP Pro heter den visst, och verkar finnas i en kortare (S) och en längre (L) version än den jag har :-)

Nej. Var en air support hv. High volume så tydligen för mtb främst. Men kanske den funkar ändå för både lvg och mtb. Vill ju främst ta mig hem så 4 bar i lvgdäcket duger ju för att ta sig hem?

http://www.trekbikes.com/us/en_US/e...s/bike-pumps/bontrager-air-support-hv/p/11245

emmer

Ny medlem
castrello sa:
Nej. Var en air support hv. High volume så tydligen för mtb främst. Men kanske den funkar ändå för både lvg och mtb.
Tycker nog att det är dumt. Det kommer gå tungt med en HV och då är det än dummare med en som sitter på ventilen utan slang (för det är så lätt att slinta när man är trött och man vill ju helst inte sabba ventilen på reservslangen när allt är färdigt så när som på ett par avslutande pumpslag :-) )

Skulle nog förr lyssna på dom som föreslog Lezyne Road Drive (size M eller S)

Gorby sa:
Inte just den men jag har haft två BBB som oförhappandes fart i flisor när de behövts som bäst - så jag lär aldrig testa den heller...

Gorby

Aktiv medlem
emmer sa:
castrello sa:
Nej. Var en air support hv. High volume så tydligen för mtb främst. Men kanske den funkar ändå för både lvg och mtb.
Tycker nog att det är dumt. Det kommer gå tungt med en HV och då är det än dummare med en som sitter på ventilen utan slang (för det är så lätt att slinta när man är trött och man vill ju helst inte sabba ventilen på reservslangen när allt är färdigt så när som på ett par avslutande pumpslag :-) )

Skulle nog förr lyssna på dom som föreslog Lezyne Road Drive (size M eller S)

Gorby sa:
Inte just den men jag har haft två BBB som oförhappandes fart i flisor när de behövts som bäst - så jag lär aldrig testa den heller...
Hmm, taskig kvalitet alltså på BBB?. Tyckte det verkade som en bra kombo till hyffsat pris. Förmodar att man får vad man betalar för... som vanligt.

Marte

Medlem
Jag är helnöjd med topeak race rocket, den är liten, lätt och lättanvänd. Finns i lvg och mtb variant, men lvg varianten funkar till mtb också, tar bara lite längre tid....

jonja

Aktiv medlem
Lezyne är bra men plastfästet skruttigt och illa formgivet. Om inte pumpen sitter i riskerar man att riva upp vänsterbenet.

marr

Moderator
Forumvärd
rois sa:
Hej,

Jag ställer min fråga i denna tråd, tycker den passar där. Jag letar efter en mindre pump med manometer. Kan ni rekommendera någon, och vad anser ni om denna, SKS Injex control minipump, http://www.bikester.se/398638.html?

Fundera över om du inte ska ha en lös digital tryckmätare för en hundring istället.
Det funkar gsnska bra det med.

I övrigt har jag inget att tillägga.

Pfaff

Aktiv medlem
Av given anledning undrar jag om det finns något nyare, bättre, snabbare och uppdaterade minipumpar än ovanstående?
(Den jag har visar sig fungera bra om man har en ledig eftermiddag på sig att få upp trycket i ett 32 mm däck.....
Jag har en utmärkt golvpump men inte med mig under färd, samt även CO2 manicker.)

Gimpen

Aktiv medlem
Jag har använt Crankbrothers power pump sen 8 år, funkar ypperligt.
Både HV/HP i samma pump. Tar givetvis Schrader o Presta.
Vikt under 100g

Ganska snygg också i genomskinlig plast
powerpump.gif

Topp