MIPS-hjälm som inte är jättelik?

Mips bygger bara ca 2 mm på min POC Trabec Race, men hjälmen är rejält tjock, och ser därmed stor ut. Jag tror att tjockleken har betydelse när du drar i ordentligt i backen, men speciellt snyggt är det inte, och varmt blir det. Kör ibland med en tunnare Limar när det är varmt, enklare cykling o mindre risk att krascha.

Har själv kört med en Lazer mips, rätt skön hjälm men kändes lite otymplig och man såg klart muppigare ut än vanligt.

Tack för svar!
Självklart ska den sitta bra, men har man stort huvud (strlk 61 typ) så blir lätt hjälmarna alien-lika. Även utan mips?

ulen sa:
Tack för svar!
Självklart ska den sitta bra, men har man stort huvud (strlk 61 typ) så blir lätt hjälmarna alien-lika. Även utan mips?

Tycker det är bättre när man har stort huvud än litet som jag, hjälmen blir gigantisk i jämförelse.

Undvik ljusa färger och särskilt vitt om du vill ha en hjälm som i inte ser gigantisk ut.

Lite dålig koll här.

Ska det vara till mtb? Stig? Racer?

Eller, förenklat, med eller utan skärm?

Jag gillar mina nya sweet hjälmar. Bushwacker2 och outrider. Båda med mips. Ganska mycket smidigare än de bell jag haft innan.

Jag ska kika på en Bontrager Soltice mips idag.
Hoppas den passar.
De har nån garanti med ny hjälm inom 1år om man kraschar. Är detta vanligt bland hjälmtillverkare?

Tillbaka
Topp