Mitt framhjul äter cykelslangar, varför?
Jag har problem med att cykelslangen spricker vid ventilens fäste. Jag har bytt slang tre gånger i rad nu, men samma sak händer nästan direkt igen. Jag tycker mig ha märkt att det kan utlösas av att jag kör lite hårt mot någon kant eller ojämnhet. Fälgen är dubbelbottnad och slangen har racerventil. Jag har inte dragit åt muttern till ventilen överdrivet hårt när jag har bytt slangar.
Det verkar ju vara så att slangen skavs av vid hålet för ventilen. Men varför händer detta? Ska det ligga någon bricka eller liknande på insidan av fälgen?
Skickar med en bild på ventilhålet på fälgen.
Det verkar ju vara så att slangen skavs av vid hålet för ventilen. Men varför händer detta? Ska det ligga någon bricka eller liknande på insidan av fälgen?
Skickar med en bild på ventilhålet på fälgen.
