Jag är nog fortfarande lite rusig efter 200K Brevet som jag cyklade med milslukaren idag från Malmö.
Jag skulle kunna fylla hela sidan med superlativ. Det var en fantastisk dag. Fint väder med lite dimmor på morgonen.
Diset hängde kvar in på förmiddagen och ett tag såg det nästan ut som om det skulle komma regn. Det kom inte en droppe.
Jag var tidigt ute och på plats på Holmas Shellmack i Malmö och lite nervös gick jag in och hämtade mitt stämpelkort.
Jag fick förklarat hur det funkade och fick många bra och handfasta råd som tex att inte ta för långa förningar och att ta det lugnt och andra konkreta direktiv som "hitta inte på nått dumt" :D
Upp och iväg. Så fort vi kom ut ur Malmö så försvan NLC som en avlöning. Kul att träffas NLC, en lite stund i alla fall :)
Det kändes otroligt bra hela vägen upp till första stämplingen i Marieholm och jag fick hålla igen lite så jag inte skulle "gör nått dumt" ;)
Första stämpeln
Efter Marieholm blev det motvind och det blev lite slitsamt men jag hade hamnat i en grupp med 5 stycken andra och alla var väldigt duktiga på att dra. Jag blev nog lite daltad med så jag inte skulle slita ut mig :)
Tillslut kom vi ner till Ystad och hämtade den andra stämpeln. Där blev det en lite längre och välbehövlig paus. Vi intog en näringsriktig och efter kostcirkeln väl sammansatt lunch på Mc Donalds.
Så satte vi upp på stål(plast)hästarna för att ge oss i kast med kustvägen tillbaka mot Malmö. Hade fått höra att det är en legendarisk motvindssträcka. Även om vi redan tagit en dos med motvid vet man ju aldrig vad vädrets makter hittar på. Jag stålsatte mig. Fick frågan oxå hur det kändes i benen och jag kände mig fortfarande pigg och stark i benen. "Bra", fick jag till svar. "Då ska du få dra lite nu" :D Yes! Äntligen! Det verkade som om det var slutdaltat. Inte mig emot.
Resten av vägen fick jag rotera med tre andra. Sol, medvind och fågelkvitter. Det svåra var att hålla ner tempot så det skulle passa alla. Någon mil innan sista stämpeln stack jag och en från CK Lunedi (Sorry. Minns inte vad du heter) lite i förväg. Blev lite partempo med korta förningar. Slitsamt och skitkul!!!
Sista stämpeln och bara 2 mil kvar. Bara att pedala på.
Det gick som en dans. Så himla trevligt och sånna goa gubbar :DDD Fint att stanna och äta lunch. Ingen stress och hets. Alla väntar och hjälps åt. Härligt!
Så nu vill jag igen. Mer.
Får se... Nästa gång är om?? 6 månader och 2 veckor :((( Det kommer bli en lång vinter.