Mitt nya liv - fortsätter

jekyll skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittils välinvesterade pengar!

Helt klart! Dessutom låter det som att det göttigaste är kvar :)

jekyll skrev:

+1

Kunde inte ha formulerat det bättre själv!
:-)

42Hz skrev:
> jekyll skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hittils välinvesterade pengar!
>
>
>
>
> +1
>
> Kunde inte ha formulerat det bättre själv!
> :-)

+sjuttielva

AxelSthlm skrev:
> Hallå, men resten då????

Jag skriver så fingrarna glöder. Fick in ett gäng bilder som jag måste gå igenom och eventuellt får jag omformulera mig lite. Vill ju att det ska bli bra och jag publicerar ju inte vad skit som helst :)

Har du hamnat i censurmyndighetens kvarnar? ;-)

Jenny W skrev:
> Jag skriver så fingrarna glöder. Fick in ett
> gäng bilder som jag måste gå igenom och
> eventuellt får jag omformulera mig lite. Vill ju
> att det ska bli bra och jag publicerar ju inte vad
> skit som helst :)

Ålrajt. Här kommer andra delen dårå

Dag 2. Med- och motvind

Jag sov gott men hade lite svårt att få i mig frukost på fredagsmorgonen. Det blev ett par rostemackor och lite nötter och fil, kaffe och jos. Stoppade ett kokt ägg i fickan ifall hungern skulle komma. Vid frukost anslöt en bergsget från Trollhättan som jag hade cyklat med innan, Jan Erik så vi var återigen en sextett. Vi hade blivit lovade en platt etapp och det var den kortare delen som stod på agendan. Vi hade ca 30 mil ToR Trollhättan - Hjo i en liggande vätternellips och med stark västlig vind i ryggen gav vi oss av i god fart.

a.JPG

Gårdagens mil kändes i kroppen men det värsta gick över när värmen nådde muskler och leder och jag kände mig till och med lite sprättig i benen. Kul tyckte jag och tänkte att det var lika bra att ta tillfället i akt. Energi är ju trots allt en färskvara. Medvinden gjorde mig rätt kaxig och jag kände mig überstark. På platten kom min cykelstil till sin rätt och det var väldigt skönt att slippa backarna. Jag drog en hel del och hade väldigt kul med "min" nya wattmätare. Experimenterade lite med att känna av mjölksyra vs watt vs puls och kom på att jag kunde ligga och mata på rätt länge om jag bara höll mig under mjölksyratröskeln. Jag fick mycket beröm och jag fick ofta hålla igen för att det inte skulle bli lucka. Vi stannade till för att stämpla och dricka förmiddagskaffe i Lidköping.

b.JPG

Vägarna mot Hjo var av varierande slag men med mest stora, breda med tung trafik som var tröttande men om inte minnet sviker mig cyklade vi oxå på denna fina grusväg.

c1.JPG

I Hjo stannade vi på ett hamburgerhak och jag hade ju inte ätit mycket till frukost så jag hade väl lite övrigt att önska angående val av matställe. Jag beställde en schnitzel med pommes som verkade vara det minst onyttiga på menyn och bad om att byta ut hälften av pommesen till grönsaker.

d.JPG

Anstormningen av 6 st kunder samtidigt verkade var lite för mycket för personalen och det tog en halv evighet innan jag fick min mat. De andra satt och käkade glass när jag äntligen fick det jag hade beställt. Det där med grönsaker hade den nog glömt att jag bad om. Nåja, pommes med ketchup är ju oxå grönsaker. Visst?
Efter intag av foder, toabesök och fyllt upp vattenflaskorna igen skulle vi till Falköping. Det var ju bara 5 mil dit men det skulle ju bli motvind. Då upptäckte jag hur lite vind de andra i gruppen tog. Varför fanns det ingen stabil tvåmeterstyp att ligga på rulle efter? Jag fick öva på krypa ihop ordentligt och allt det sprättiga i benen som jag hade känt på förmiddagen blåste bort i motvinden. Nu fick jag slita och när vi var framme i Falköping var jag färdig för avrättning.

d1.JPG

Kommer inte riktigt ihåg om vi bara stämplade eller om vi stannade men vi stannde i alla fall i Nossebro lite senare och åt glass. Jan Erik poängterade mitt uttal av glass som speglade otroliga snabbtänkthet efter timmar av motvinds- och långtradartortyr. När jag stod där och tittade på skylten vid kiosken och läste så slog nog reptilhjärnan på.
"G l a s s," med samma uttal som "Hmm, det ordet har jag hört förut"

e.JPG

Någon kaffe fanns inte att få tyvärr. Efter Falköping var det 10 mil kvar och jag var redan helt slut. Hur vi tog oss tillbaka kommer jag inte riktigt ihåg. Kanske slog hjärnan ifrån eller så hände det inget av vikt. Många plywoodväggar blev i alla fall forcerade och väl i Trollhättan krävdes det en stunds kontemplation innan jag kunde kliva av cykeln. Märkligt hur det som började som ett plättlätt återhämtningspass kunde förvandlas till en mjölksyramardröm.

m.jpg

Det blev en välbehövlig kall öl och Bigmollo gav mig den finaste komplimangen. Han menade att det ser så naturligt ut när jag cyklar och att det ser ut som om jag cyklat länge och på en hög nivå. Damn! Akta så jag inte blir högfärdig ;) Det gjorde i alla fall min dag.

När jag packade ur ryggfickorna så upptäckte jag ett väldigt berest kokt ägg. Det åkte i sopen och jag började fundera på ryktet om morgondagen. Dag 3 skulle tydligen vara den värsta etappen med fler höjdmeter än första dagen (Det kan inte var möjligt!?). Jag som älskar backar och det var ju faktiskt 34 mil kvar. Skulle det bli någon sömn den natten tro?

n.JPG

Edit:31 mil, 1442 hm på rulltid 10:44 blev det.
http://www.strava.com/activities/174801823

Fortsättning följer

Senast ändrad:
jekyll skrev:

+1 med mersmak

Tror jag ska stilla mitt sug efter mer RR med att läsa lite av Gabriella...

Fan vilka grymma tider ni presterar på sträckorna. Är det rulltider eller totaltider? Det är väl en sak att genomlida mil dag efter dag, men att göra det ganska rejält fort också är imponerande.

Fortfarande välinvesterade pengar!
Ser med spänning fram mot beskrivningen av den totala misären.

(Denna gången rättstavat, till skillnad från mitt förra inlägg, som alla envisas med att citera. Rub it in my face, liksom)

> jekyll skrev:
> -----
> > Hittils välinvesterade pengar!
>

geologen skrev:
> Minns jag rätt från det jag sett så var
> rullsnitt ca 29 dag 1 och 2, och ca 25 dag 3, för
> Jenny.

Känns ju asbra med tanke på sträckorna och den obefintliga möjligheten till vettig återhämtning. Sömnen ger väl mest psykisk förmåga. Döda ben behöver väl mer vila än så.

Hasse#7 skrev:
> Sömnen ger väl mest psykisk
> förmåga. Döda ben behöver väl mer vila än
> så.

Vi vilade för mycket! Om man sover 5-6 timmar tror kroppen: "Pjew, slut för denna gång" och packar ihop. Med x antal power naps i diket/busskur à 30 minuter istället får man bättre ben men IQ fiskmås. Pest eller kolera.
Men det är ju trevligare att ljuga och dricka pilsner;-)

bsandborgh skrev:
> Hasse#7 skrev:
> -----
> > Sömnen ger väl mest psykisk
> > förmåga. Döda ben behöver väl mer vila än
> > så.
>
> Vi vilade för mycket! Om man sover 5-6 timmar
> tror kroppen: "Pjew, slut för denna gång" och
> packar ihop. Med x antal power naps i
> diket/busskur à 30 minuter istället får man
> bättre ben men IQ fiskmås. Pest eller kolera.
> Men det är ju trevligare att ljuga och dricka
> pilsner;-)

Snygg sammanfattning! Fakta och humor från en som har rätt att uttala sig i frågan.

Hasse#7 skrev:
> Fan vilka grymma tider ni presterar på
> sträckorna. Är det rulltider eller totaltider?
> Det är väl en sak att genomlida mil dag efter
> dag, men att göra det ganska rejält fort också
> är imponerande.

Det är rulltider. Totaltiden är lite annat. Stannar ju och äter och vilar då och då. Har man starkingar med sig i gruppen underlättar det ju :)

Snuten skrev:
> Totaltiderna är det som intresserar och
> fascinerar mig i sådana här sammanhang. Det är
> där man kan ana det extrema.

Går ju att se om man öppnar stravalänkarna men jag kan lägga till det sen

Miss Lycka skrev:
> För lite misär än så länge.

Säkra källor gör gällande att del tre kommer mätta det behovet.

schture skrev:
> Ser fram emot del 3 men vem är Bigmollo på
> bilderna? Finns han på riktigt?

Bigmollo aka gudfadern

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    117.4 KB · Besök: 39
Tillbaka
Topp