DT skrev:
-------------------------------------------------------
> Sedan finns det givetvis fördelar också. Främst
> skärmupplösningen/grafiken och säkert en massa
> nya (mer eller mindre onödiga) funktioner.
Du glömde (eller valde att glömma) några andra fördelar;
såsom att Edge 1000 är märkbart snabbare (åtminstone vid navigeringsberäkning) och
den förladdade kartan, som dessutom har "automatiska" uppdateringar via Garmin Express.
Att slippa "mecka" med kartor kan vara värt mkt för en del.
Dessutom ser den större ut än vad den känns, jmf med Edge 800/810, precis som med nya telefoner är den mkt tunnare och monterar man den på styrtappen, eller på det framflyttade fästet verkar den inte i verkligheten inte större. Trots den större, och tydligare displayen.
Det finns dessutom en hel del fler fördelar.
> Men att valet skulle vara så självklart håller jag
> inte med om.
Som jag har skrivit tidigare;
För den som redan har en Edge 800/810 och INTE har problem med displayen och/eller desperat saknar de nya Edge 1000-finesserna är det ingen idé att byta till en Edge 1000.
Men för den som i dag skall köpa en navigeringscykelGPS så är Edge 1000 det bättre valet,
om den är för dyr bör man kolla på en (beg) 800, merpriset för Edge 810 tillför inget,
åtminstone inte navigerings och träningsmässigt.
Men för den som står i valet och kvalet mellan Edge 500/510 så är där Edge 510 det bättre köpet, den är värd det högre priset.
<REDIGERAT>
Edge 510 har inte enbart en bättre, ffa större och tydligare, display och bättre noggrannhet och snabbare satellitfix (GLONASS), den skall dessutom ha bättre navigeringsfunktionalitet jmf med Edge 500
</REDIGERAT>
Men detta är förstås bara mina åsikter...
Gubbcyklist skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som vet något om Edge Touring Plus?
+1 på vad NLC skrev ovan
Här står det mer om Edge Touring
http://www.dcrainmaker.com/2013/08/garmin-touring-computer.html
Men skulle det inte funka med en friluftsGPS för dig?
/Håkan