mitt Porteur bygge

chrobin

Ny medlem
mitt Porteur bygge
Hej hej

Avslutade precis mitt första cykelbygge.
Här får ni se en liten serie om hur min portuer cykel kom till
En mer detaljerad bygg tråd finns på fixedgear.se

/ ChRobin
tubes1.jpg ht=480

50054246.jpg ht=567

drops.jpg ht=397

87423527.jpg ht=425

36872938.jpg ht=425

85811261.jpg ht=425

48535674.jpg ht=425

pr6.jpg ht=427

r14w.jpg ht=425

la10j.jpg ht=425

la7.jpg ht=425

ramlackk.jpg ht=425

10957651.jpg ht=425

43842841.jpg ht=425

f13b.jpg ht=425

f12n.jpg ht=425

f14g.jpg ht=425

mitt Porteur bygge
Allt det där på en dag?! Du är otrolig Chrobin!

Har såklart också följt tråden på fg, mycket mycket kul att du blev klar, grattis! Porteur är fint.

mitt Porteur bygge
Som så många andra har jag följt din tråd på Fixedgear.se och som så många andra är jag mycket, mycket imponerad! Du har fått mig att uppskatta Porteur nästan lika mycket som Porter. Ser verkligen fram emot att följa din nya tråd på fixedgear. Lycka till med byggandet!

mitt Porteur bygge
Epic win! :-)

Jag var tvungen att gå in på fixedgear.se och läsa byggtråden och satt som trollbunden och scrollade mig igenom hela processen. Mycket imponerande och på något märkligt sätt upplyftande läsning. En lågmäld och skön motvikt till köpa-nya-prylarfrossan på många andra cykelforum. Rekommenderas!

mitt Porteur bygge
Fullständigt fantastiskt vackert. Jag kan inte se mig mätt. De stenhårda bilderna från Porteur-tävlingarna har gjort att jag önskar mig tillbaks till svunna tider. Mycket trivsamt fått följa med genom fixedgear-tråden.

mitt Porteur bygge
Ja, verkligen ett äkta bygge. Jag har dessutom gått igenom din stora redovisning med min pappa som är gammal uppfinnarjocke vad det gäller metall - riktigt bygge och rediga verktyg tycke han. Jag är inte avis å hojen men på upplevelsen - en sådan här hoj kan inte köpas eller säljas den måste byggas med blod svett, och brännblåsor.

mitt Porteur bygge
Far out! Vilket pyssel. Har själv funderingar på att pillra ihop en stålram och här kan man lära sig en hel del. Blev allt rakt från början eller?

mitt Porteur bygge
Redan när du började göra "miniramps kullerbyttor" med din Morales å förstod jag att något inte stod rätt till hos dig, sen har det bara blivit värre.
Sjukt imponerande bygge. Hojja förbi nån dag när lappmöglet har smält bort och så jag får titta närmare på skapelsen. Naturligtvis så kan du då kvittera ut en kopp kaffe för besväret.
//P

mitt Porteur bygge
Imponerande bygge! Hoppas snön smälter så du kan komma ut och porteura lite med den.

Kul story med korken också. Ska nog hänga på en på hojen till sommarens äventyr. :)
/J

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp