Miyata nine twelve Triathlon i nyskick och helt original - värde?

Peta

Medlem
Har en vit Miyata nine twelve i nyskick, ägt sen ny, runt -88. Allt är original, även däck och slangar, som faktiskt är ok! Cykeln har rullat typ 10 mil, den har lite för liten ram för mig. Finns även cykeldator monterat från den tiden. Mycket bra nivå på alla delar då, det mesta är Shimano 600. Vad kan man begära för en sån?
IMG_9769.jpeg

I Miyatatråden brukar vi ge bort grejer. ?

Skämt åsido, jag önskar att jag kunde ge dig en drömsumma här, då hojen är byggd av en av världens bästa tillverkare (sägs det) av massproducerade cyklar, men jag bedömer marknadsvärdet som sorgligt lågt.

Jag hade köpt den för 6500 kronor. Någon är säkert beredd att betala 8000, någon 5000 kronor.

Mellan 5000 och 8000 kronor är mitt svar.

Underbar cykel. ?

När liknande fina objekt kommer upp brukar svaret vara att man får bättre betalt ”internationellt”. Men vet inte riktigt hur du hittar rätt där, Ebay kanske eller något engelsktalande forum.

Sälj den till någon som blir glad att få köpa den, bara. Om du får 2, 4, 6 tusen spelar väl ingen större roll (för du lär ha svårt att få ”stora” belopp).

Jag menar att för att få bäst betalt kan du försöka sälja utomlands. Men att det kanske inte är så stor mening att krångla, du kommer inte bli rik på den ändå. Sälj då hellre smidigt till en entusiast på hemmaplan så att din ganska unika cykel hamnar i ett bra hem.

Tillbaka
Topp