Miyata

MIGHTYnoob

Ny medlem
spontanköpte en till vuxen cykel.
väldigt mint, orginaldäcken kvar miyatas egna.

miyata six ten, 6 delad deore. någon som vet vilket år den kan va från

va för kör miyata med sina egna dimensioner på sadelstolpen? denna kör ju 26.8mm.

min sportrunner kör med 27.0mm.

Bilagor

perlinde

Medlem
Köpte mig för ett tag sen en Mitata Nine Twelve Triathlon i nyskick. Bör väl vara från 87-88 sisådär. Allt är original förutom sadelstolpen där min längd krävde en lite längre. Originalstolpen och originalpedalerna ligger hemma på hyllan, de senare med fina, rena, rosa remmar. Tom etiketten med ”BioPace” sitter kvar på klingorna. Används för fincykling i Dalälvlandskapet.

Bilagor

Hallå hallå,
Har just köpt min första Miyata (Freudiansk formulering?)

Men fattar inte vad det är för modell riktigt. Har kollat katalogerna och undrar nu om Miyata släppte cyklarna i fler färger de anger i katalogerna?

Den ser ut som en 1990 Trailrunner, lila.
Men har Valleyrunner Alloy dekaler. Hittar ingen lila Valleyrunner när jag letat runt. Istället har jag sett (nästan) likadan cykel och färg som Path runner(?) i olika trådar och forum.
Någon som vet hur det hänger ihop?

I övrigt så är allt i original på cykeln så vitt jag se. Ur minnet:
Biopace,
Deore LX växlar
200 GS bromsreglage
Sakae MT-styre

Vissa komponenter är i otroligt fint skick. Som sadelstolpen och sadeln t ex.
Stolpen har näst intill inte en repa eller saknad färgflaga Sakae SR, 26.8 mm.
Sadeln, en Avocet Racing, har endast ett hål, mindre än ett knappnålshuvud på baksidan. De gula loggorna ser som nya ut och så även den nitade plåtbrickan baktill.

Är det något av detta som har något värde? Affektionsvärde eller i pengar.
Såg några avocet racing sadlar på ebay mellan 300-700 kr. Samtliga i risigare skick i min. Av erfarenhet vet jag dock att ebay-priser säger väldigt lite om vad något är värt.

Jodå, sorry!
Bytt ut sadel och styre här då.

Bilagor

Vippen

Aktiv medlem
Pontus Wallman sa:
Men har som sagt bara sett Trailrunner i lila från 1990..
Jag köpte en lila Valleyrunner Alloy 1990, så jag vet att de finns!

Bytte den dock pga knasig storlek strax mot en Valleyrunner Carbon, vilek fortfarande finns i min ägo (om än nedplockad i väntan på plats i garaget).

Wow, tack!
Konstigt att den inte finns med 1993 års katalog som ligger på ragandbone..

Står det nåt mer i din katalog? Geo, specs?
Hade varit skoj att veta!

Pontus Wallman sa:
Wow, tack!
Konstigt att den inte finns med 1993 års katalog som ligger på ragandbone..

Står det nåt mer i din katalog? Geo, specs?
Hade varit skoj att veta!
Det är väl usa marknadens katalog du tittade då.
Valley Runner Alloy/Carbon finns med näst intill samma spec som din i 1994 års svenska katalog oxå :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer