Mobilhållare cykel

steerbear

Ny medlem
Mobilhållare cykel
Nu när man kan få superduper gps-program gratis (android iaf) så blir man ju sugen på att ta med mobilen på styret, helst utan att den ska stryka med när de bär av över stock och sten.
Har ni några bra tips på lösningar för mobilhållare och väderskydd?

Jag har en Samsung Galaxy s2, men universalhållare välkomnas såklart

Mobilhållare cykel
När jag köpte kunde man beställa direkt från sidan men det verkar inte funka nu. Om jag skulle köpa en nu tror jag att jag skulle gå via amazon.

Köpte både en barclamp och en stemclamp. Både känns stabila och mycket bättre än andra billigare varianter jag testat. Stemclampen är ju klart smidigast men lite omständig om man vill ta av och på ofta.

Sen verkar Wahoo göra riktigt schyssta grejer, tyvärr bara till iphone dock. :(

Mobilhållare cykel
Köpte en sån här http://www.topeak.com/products/Bags/iphone_drybag av min LBS som jag skulle använda på en 10 dagars mtb trip i alperna i somras. Naturligtvis glömde jag den hemma och fick plocka upp en sån här på vägen ner : http://www.pricebreak.com/details/0-37121/tomtom-gps-032-tomtom.html?cid=17038&chid=400

Den första hållaren är för Iphone men min Xperia passade bra i bagen också. Den andra modellen är lite mer bulkig så jag skippade hela fästet och satte istället fast själva bagen direkt på styrstammen mha straps. Bagen är lite stor för en smartphone men det följer med foamdistanser för att pressa luren mot fönstret (alternativt stoppa in en extra solpanel/batteri som är bra att ha vid långa pass). Lösningen fungerade förbannat bra i regn, lera, solsken och tuff terräng. Använde androiden för navigation med offline kartor och för att spela musik. Enda problemet är att Xperian stänger av sig om den blir för varm, det löstes genom att köra med glidlåset aningen öppet. Här hemma har jag haft samma problem med Topeak bagen och det är inte lika enkelt att fixa eftersom man stänger den på samma sätt som drybags för kajakpaddling mm, dvs man rullar ihop änden på bagen... Nu har det ju kommit några mer "rugged" android modeller så då kan man ju skippa hela upplägget med vattentät påse...

Mobilhållare cykel
Köpte en bilhållare på eBay för just min mobil (HTC Desire), kostade 22kr inkl. frakt från Hong-Kong.
Plockade loss själva mobilfästet och satte fast det med två buntband på styret.
Stoppade i mobilen i en plastpåse och satte fast den i fästet.

Mobilen sitter som berget, jag har testat att skaka cykeln så mycket det går från ett flertal ledder - ingenting händer.

Bra fullösning för inga pengar alls tills jag hittar en app som gör något kul med gps-tekniken - så länge de bara kan mäta hastighet och sträcka kan jag lika gärna behålla min enkla cykeldator.

Mobilhållare cykel
Söker också en mobilhållare.

*ska gå att se display samtidigt som jag cyklar.
*måste kunna nå on/off knappen för att starta display.
*uttag för hörlurar då jag cyklar med musik i öronen.

Mobilhållare cykel
fastforward skrev:
-------------------------------------------------------
> Köpte en bilhållare på eBay för just min mobil
> (HTC Desire), kostade 22kr inkl. frakt från
> Hong-Kong.
> Plockade loss själva mobilfästet och satte fast
> det med två buntband på styret.
> Stoppade i mobilen i en plastpåse och satte fast
> den i fästet.
>
> Mobilen sitter som berget, jag har testat att
> skaka cykeln så mycket det går från ett flertal
> ledder - ingenting händer.
>
> Bra fullösning för inga pengar alls tills jag
> hittar en app som gör något kul med gps-tekniken
> - så länge de bara kan mäta hastighet och
> sträcka kan jag lika gärna behålla min enkla
> cykeldator.

Börjar så sakta hamna på din linje mer och mer. Kanske mest för att jag gillar DIY-tänket.
Funbeat www.funbeat.se Kommer snart med deras app till Android som ska kunna en hel del. Annars finns de ju just en uppsjö av gratisappar till Android för cykling, med inspelning av rutt på karta, medelhastighet, hastighet/km 1, 2, 3 osv osv..

Mobilhållare cykel
köpte denna till min Samsung s2
http://www.24.se/haicom-hallare-till-samsung-galaxy-s2-i9100-p-20472-c-1275.aspx
och så här blev det :-)
994541_695038103845049_610097620_n.jpg

Tillbaka
Topp