Mobilhållare till Xperia Z3 Compact

Hej.
Jag har letat ganska länge efter en mobilhållare till min Sony Xperia Z3 Compact (är ganska kräsen...) Mobilhållaren ska sitta på mitt cykelstyre men helst på min styrstam.
Hur jag vill att mobilhållaren ska vara:
-Den ska vara vattentät så den skyddar mot kraftigt regn.
-Den ska kunna vridas minst 90 grader (helst 360 grader) Spelar inte så stor roll.
-Som sagt, ska helst sitta på styrstammen men kan också sitta på styret.
-Fästet ska ha en diameter på runt 40mm (min styrstam har en diameter på ca 38,5mm)
-Mobilhållaren ska inte vara för stor pga att jag tycker den då ser klumpig ut (min mobil är 4,6 tum så max 5 tum helst)

Någon som har något tips? Skulle bli väldigt tacksam isåfall!

Nog är väl alla Xperia Z vattentäta? Jag har haft en Acro S och den har råkat ut för mycket (inklusive suttit i enkel B&M-hållare på styret i både snö och regn under långa breveter) men inte blivit inregnad.

Men när det kommer regn på touchenskärmen börjar mobilen knäppa sig ordentligt.. eller? Känns som att det gör det för mig. Eller påverkas touchen inte någonting av regnet?

Det gör den för mig också men jag pillar sällan allt för mycket på skärmen när det regnar eller när jag cyklar för den delen. Om jag är tvungen att pilla på mobilen brukar jag stanna till och då ser jag till att torka av skärmen för att få bort väta.

Ja, jag använder mobilen rätt så mycket så behöver nog vattentät mobilhållare. Du länkade bara till Clas Ohlsons hemsida, inte själva produkten? Är det X-Grip du syftar på? Buntband eller den med skruv o mutter?

Miss att inte få med länken där! Ja det är den jag menar med buntband. Pillar du mycket på mobilen blir det så klart svårt...om du inte har ett vattentätt skal och har den i hållaren, om du nu inte hittar något annat alternativ.

Den där x-grip suger röv. Klumpig, ful och det går inte sätta fast/ta bort telefonen med en hand. Jag är mer sugen på Quadlock till min telefon http://www.quadlockcase.com/products/universal-bike-mount-kit

Smidig och finns även med sånt där stiligt frontfäste. Vill du att det ska vara extra vattentätt så köp ett vattentätt skal till telefonen och sätt universalhållaren på den.

img_7484_1024x1024.jpg

quad-lock-out-front-mount-and-gopro-adapter.jpg

Senast ändrad:
Mr Orange sa:
Den där x-grip suger röv. Klumpig, ful och det går inte sätta fast/ta bort telefonen med en hand. Jag är mer sugen på Quadlock till min telefon http://www.quadlockcase.com/products/universal-bike-mount-kit

Smidig och finns även med sånt där stiligt frontfäste. Vill du att det ska vara extra vattentätt så köp ett vattentätt skal till telefonen och sätt universalhållaren på den.

Ful kan jag helt klart hålla med om men så värst klumpig är den inte tycker jag. Har dock inte så många andra att jämföra med. Det där med en hand är inte så väldans svårt, trots att jag inte har allt för stora händer.

Den du länkar till. Sitter inte den där plasthållaren kvar på baksidan av telefonen? Det känns mer osmidigt än x-grip. Annars så hållaren i sig väldigt smidig ut.

patten sa:
Mr Orange sa:

Ful kan jag helt klart hålla med om men så värst klumpig är den inte tycker jag. Har dock inte så många andra att jämföra med. Det där med en hand är inte så väldans svårt, trots att jag inte har allt för stora händer.

Den du länkar till. Sitter inte den där plasthållaren kvar på baksidan av telefonen? Det känns mer osmidigt än x-grip. Annars så hållaren i sig väldigt smidig ut.
Jo, den universalprytteln sitter permanent där man sätter den. Det folk brukar göra är att köpa ett skal till telefonen och sätta den på skalet. Då blir det ett slags cykelskal :D

Så här ser min lösning ut för Sony Xperia Z1 Compact. Hittade ingen på marknaden som jag gillade, så jag CAD-ade den själv och fick printad på Shapeways. Första prototypen skakade loss på MTB'n, så jag la till den lilla flärpen som man sticker in i hörlursuttaget, och nu sitter den som berget. Tyvärr kostar den ca 500:- att printa, passar bara på styrstam som är 100 mm eller längre, och finns bara till Z1.
Fler bilder finns här:
https://goo.gl/photos/djf7zkM12Lpftdjr8

Bilagor

• DSC_0863.JPG
    DSC_0863.JPG
    145.3 KB · Besök: 42
  • DSC_0865.JPG
    DSC_0865.JPG
    200.7 KB · Besök: 66
Den där Quad Lock är nog det jag letar efter, ser riktigt nice ut. Dock så verkar det inte finnas till min z3 compact. Går det ändå att fixa till min mobil? Vad ska jag då köpa? Ska jag köpa allt förutom själva skalet eftersom det inte finns något sådant skal till min mobil? Och finns det någon poncho tro som passar mobilen min? Vill inte lägga ner mer än 500 spänn :/

Turgrabben sa:
Den där Quad Lock är nog det jag letar efter, ser riktigt nice ut. Dock så verkar det inte finnas till min z3 compact. Går det ändå att fixa till min mobil? Vad ska jag då köpa? Ska jag köpa allt förutom själva skalet eftersom det inte finns något sådant skal till min mobil? Och finns det någon poncho tro som passar mobilen min? Vill inte lägga ner mer än 500 spänn :/

Har den till Z5, funkar skitbra. Jag har ett genomskinligt skal där jag fäst quadlock med dubbelhäftande på baksidan, så kör man bara utan skalet till vardags.

http://www.quadlockcase.com/products/universal-bike-mount-kit

Turgrabben sa:
Köp "Universal Bike Mount" och ett hållbart skal till mobilen. Sen sätter du fästet för QuadLock på det skalet så att du inte sabbar själva telefonen. Hade QuadLock ett bra tag ända till cykeljäveln blev stulen...

Tack så mycket xarxer, såg det nu! Tråkigt att folk inte kan skilja på mitt och ditt, riktigt trist. När man har satt dit grejen på skalet, då sitter den där för alltid antar jag? :)

xarxer sa:
patten sa:
Mr Orange sa:

Jo, den universalprytteln sitter permanent där man sätter den. Det folk brukar göra är att köpa ett skal till telefonen och sätta den på skalet. Då blir det ett slags cykelskal :D

Jo jag kom på det lsjälv lite senare. Har aldrig haft något skal till någon mobil och tänker inte i de banorna :p

Turgrabben sa:
Tack så mycket xarxer, såg det nu! Tråkigt att folk inte kan skilja på mitt och ditt, riktigt trist. När man har satt dit grejen på skalet, då sitter den där för alltid antar jag? :)
Jupps.. Vet inte vad det är för slags lim/klister/magi men den sitter nå så in i helvete om man har gjort rätt =)

Tillbaka
Topp