Mobilskydd

kovacs

Ny medlem
Mobilskydd
så trött på att tappa min mobil och förstöra den när jag ramlar. har provat olika ställen att ha den på och olika skyddssaker men nu tillslut har jag byggt min egen som hänger undersadeln
DSC00302.JPG ht=544

Gjorde den i plåt för att klara tuffa tag sen satte jag på kardbord som jag sätter fast den med, och sen wire och karbinhaken som säkerhet ifall om att jag skulle tappa den så blir jag inte av med den;P fungerar mycket änsålänge:P
DSC00303.JPG ht=544

Mobilskydd
Lite som hängslen och livrem? Själv kör jag alltid med min telefon i en mobilpåse ifrån Haglöfs i ryggfickan. Aldrig haft något problem med den och fungerar även hyfsat att prata i.

Mobilskydd
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Lite som hängslen och livrem? Själv kör jag
> alltid med min telefon i en mobilpåse ifrån
> Haglöfs i ryggfickan. Aldrig haft något problem
> med den och fungerar även hyfsat att prata i.

nja jag använder aldrig ryggsäck den stör mig:P men jag tycker min lösning va bra för jag använder ändå alltid headset och lyssnar på musik så när det ringer så e det bara att prata vidare i den:P

Mobilskydd
Jag brukar lägga telefonen i ett hårt glasögonfödral i ryggfickan. Läste det för länge sen i ett gammalt nr av kadens, förresten, det kan till och med ha varit ett nr av funsportmountainbike. hur som helst funkar det.

/Johan

Mobilskydd
Totteman skrev:
> Rektum?

Extra skönt när det ringer med vibratorsignal...Är det ett "inside" tips från dej Totteman?

Mobilskydd
geologen skrev:
> Hur får du den att hålla sig kvar framåtriktad?
> Det känns som om den lätt skulle kunna snurra i
> sidled och krocka med ett lår.

kabinhaken är smått under späninng så den håller den på plats har cyklat ett tag med den utan problem

Mobilskydd
kovacs skrev:
> geologen skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur får du den att hålla sig kvar
> framåtriktad?
> > Det känns som om den lätt skulle kunna snurra
> i
> > sidled och krocka med ett lår.
>