bigmollo
Aktiv medlem
Modda Monark 828E så den blir viktkorgsbelastad?
geologen skrev:
-------------------------------------------------------
> Tja, jag sitter så lite ändå så som jag kör
> (jag trivs extremt bra med låg kadens och
> stående cykling), så det är inte fullt så
> stort problem som andra kanske tror.
Du skrev tidigare att du inte kunde köra längre intervaller sittande. Det tolkar jag som ett problem. Det är ju ändå ganska stor skillnad på att sitta och stå. Eftsrom man mest sitter ner när man cyklar utomhus så borde det vara vara ganska vettigt att även sitta ner när man tränar inomhus på vintern. Det måste du väl ändå hålla med om? Framför allt när du har lagt ner en massa pengar på en Monark.
> Orkar inte
> leta upp verkstad och greja med sånt. Det är
> för jobbigt. Och det har heller inget med
> trådens ämne att göra.
Men du orkar bygga en viktkorg och byta remmen till rep och kalibrera om hela klabbet för att kunna köra 10-sekundersspurtar?
Men jag ska inte berätta för dig vad du ska göra. Kör så det ryker och bygg precis vad du vill.
-------------------------------------------------------
> Tja, jag sitter så lite ändå så som jag kör
> (jag trivs extremt bra med låg kadens och
> stående cykling), så det är inte fullt så
> stort problem som andra kanske tror.
Du skrev tidigare att du inte kunde köra längre intervaller sittande. Det tolkar jag som ett problem. Det är ju ändå ganska stor skillnad på att sitta och stå. Eftsrom man mest sitter ner när man cyklar utomhus så borde det vara vara ganska vettigt att även sitta ner när man tränar inomhus på vintern. Det måste du väl ändå hålla med om? Framför allt när du har lagt ner en massa pengar på en Monark.
> Orkar inte
> leta upp verkstad och greja med sånt. Det är
> för jobbigt. Och det har heller inget med
> trådens ämne att göra.
Men du orkar bygga en viktkorg och byta remmen till rep och kalibrera om hela klabbet för att kunna köra 10-sekundersspurtar?
Men jag ska inte berätta för dig vad du ska göra. Kör så det ryker och bygg precis vad du vill.