Moderna stålramar?

ZenI

Ny medlem
Moderna stålramar?
Vem tillverkar schysta stålräsers idag som inte kostar 10k plus? Ska uppgradera mig från min aluram nästa år till en carbonram. Men jag kan inte låta bli att snegla på stålramarna. Det är dom rena linjerna på stålräsers som tilltalar. Vissa carboncyklar ser alldeles för 'space'-iga ut i designen, lägg till alla klibbor på ramen (även hjulen och i princip alla andra delar på cykeln) så ser hojen plötsligt för flippad ut i mitt tycke.

Moderna stålramar?
Många märken idag har ju stålram med retrolook då det är på modet. Engelska rambyggare är annars hyfsat prisvärda ivf i jmf med de amerikanska. Köpa en beg och måla om den? Tycker också många av dagens carbonramar ser för jävliga ut dock så finns ju parlee på cykel city dock mkt dyra. Kolla stål tråden här på forumet finns många fina hojar

Moderna stålramar?
Det finns många som bygger ramar. Bob Jackson är det som är populärast här just nu, kostar ungefär som en fulkines i Sverige.

Moderna stålramar?
Det verkar nog inte finnas mer prisvärda stålramar än just Bob Jackson. Min nästa cykel blir nog en sådan. Hade jag inte gillat Flamingon så mycket hade jag nog redan slagit till.

Tillbaka
Topp