Monark E-Karin Batteri går ej ladda

Joggarn

Medlem
Köpt sep-21.

Batteriet tycks inte gå att ladda. Trycker man på power så lyser en plupp, sen lyser alla upp. Sen slocknar det. Inga tecken på laddningsaktivitet.

Både butik och cycleeurope hänvisar mig till någon av deras partner i Göteborg. Vad kan vara felet? Har det redan givit upp?
Vet ej om och hur mycket det kommer kosta mig.

Reklamera det.
Förutsatt att batteriet inte råkat ut för något som det inte designat för att tåla, t.ex. fall, blixtnedslag m.m. bör du inte ha några problem att få ett nytt batteri. Vänd dig till butiken där du köpt cykeln.

Har gjort.
Butiken i Stockholm Nordmotor hänvisa mig till någon valfri Monarkpartner typ InterSport i Göteborg. Känns lite konstigt. Ska jag gå dit till annan butik utan kvitto. Antar att de vill ha betalt för undersökning/reparation isåfall.

Köpt sep-21.

Batteriet tycks inte gå att ladda. Trycker man på power så lyser en plupp, sen lyser alla upp. Sen slocknar det. Inga tecken på laddningsaktivitet.

Både butik och cycleeurope hänvisar mig till någon av deras partner i Göteborg. Vad kan vara felet? Har det redan givit upp?
Vet ej om och hur mycket det kommer kosta mig.
Du måste koppla in batteriet i sladden för att det ska laddas, räcker inte att trycka på Power.

Har gjort.
Butiken i Stockholm Nordmotor hänvisa mig till någon valfri Monarkpartner typ InterSport i Göteborg. Känns lite konstigt. Ska jag gå dit till annan butik utan kvitto. Antar att de vill ha betalt för undersökning/reparation isåfall.
På vilken grund hänvisar butiken dig till någon annan? Det är återförsäljaren som ansvarar för att felet avhjälps vid konsumentköp.

Tillbaka
Topp