Monark Testcykel

Monark Testcykel
Aha toppen. då vet jag. Två Biltemakedjor då :)

Funderar även på om själva vinandet blir lägre med typ ett mjukare nylonsnöre eller om man slippar ytan något med fint sandpapper,

Monark Testcykel
IMG_20181204_182652.jpg
Källis sa:
På 828E eller 874E av senaste årsmodell är det då bara vevlager(fyrkants, ISIS, Octalink) som passar ?
Eller är det någon som fått det och funka med ett utanpåliggande vevlager ?

Fsa watt vevparti med 30 mm axel och gängade vevlager.

//Källis

Monark Testcykel
Senast ändrad:
Monark Testcykel
Frikransen är ju en del, nummer 33 i sprängskissen, tror inte du kommer så mycket längre, enligt manualen har du fått loss den, om det ser ut som det gör på din bild

Monark Testcykel
jojje.p sa:
Frikransen är ju en del, nummer 33 i sprängskissen, tror inte du kommer så mycket längre, enligt manualen har du fått loss den, om det ser ut som det gör på din bild

Min bild är tagen med frikransen monterad på svänghjulet, ej lossad. Sitter som berget, försökte ge mig på den inte "skruven" men två spår, men hade bara ett verktyg som passade halvt så svårt att få tag.

Monark Testcykel
Don har jag!, kanske går att spänna två don i skruvstädet med exakt mellanrum och sen passa in hela svänghjulet och vrida? Om inte kör jag på hylsan, alltid kul att tillverka ett verktyg man förmodligen aldrig kommer använda igen!

Monark Testcykel
Köpte en Monark 881E armergometer och funderar på gången. Har aldrig trampat en Monark testcykel så vet inte hur den ska vara, har en motionscykel Energetics och den har ju fantastiskt mjuk gång.
Här känns det som det "kullrar" när man vevar, är det normalt? Själva magnetmotståndet verkar jämnt men är det kedjan man känner?

Tillbaka
Topp