Monark "the swede"

Monark "the swede"
Ett par tusen till och du får en Specialized Centrum med Alfine? Rätt lätt val i mina ögon...

centrumelite08.jpg

Monark "the swede"
Monarken exploderar förmodligen i farter över 12,5 km/h och Spezializeden går säker som en dröm för den kostar ju ett par tusen till...

//
Steig

Monark "the swede"
Visst att Spez är kvallitet men fan vad ful Centrum är! Hade fan skämts över att cykla på den, inget fantasifullt mästerverk. men åter till ämnet jag tror att Monarken håller för minst lika mycket tror jag och den är nog mera prisvärd, sen är det ingen skönhet men It Will Due

Monark "the swede"
Jag såg The Swede i en av Monarks egna tidningsreklam där det stod "läs mer på monark.se" men på deras webbplats finns det precis lika lite info om hojen, vilket är synd. En mer eller mindre komplett spec-lista hade varit en start, och lite högupplösta bilder.

Monark "the swede"
Tror bara det handlar om en tusenlapp mer för Specialized (7.300 SEK), utifrån priserna på Häggs (19" i lager). Jag skulle verkligen, verkligen, verkligen hellre åka på den.

The swede är en rolig cykeltyp, men om man ändå ska ner på <10 växlar på en hybrid är alfine helt klart att föredra. Monarken har en ställbar styrstam som GARANTERAT kommer glappa och knarra. Slutligen skulle jag tänka att kvalitén på Monark kan vara lite... Svajig? Specialized känns som man vet vad man får?

Monark "the swede"
Ful eller fin är ju mindre relevant, ja hade mest tänkt att ha den till diverse transporter, till och från jobb mm. Var mest nyfiken på om nån visste mer om den då det inte verkar finnas så mkt info ännu. Monark brukar iaf inte jag relatera till den här typen av cyklar, men de kanske kan de oxå?

Monark "the swede"
Jag skulle också satsa på en Dew. Finns i flera konfigurationer och köper du den i butik så får du säkert bättre hjälp med den om den skulle strula.

Monark "the swede"
Jag har då alldrig känt behov motsvarande alfine för pendling (även om det inte är en happykorrekt åsikt). Där om någonstans är det ju problemfritt med klassiska yttre växlar.
Dessutom var monarken mindre ful....

Monark "the swede"
Monarken i mindre ramstorlek e ju hur snygg som helst, på sportson elelr vad de nu heter på backa har just ett sådant exemplar å shit vad nice den e...Jag hade för mig att det var smala däck på den, inte så feta om som bilden ovan...

Senast redigerad av en moderator:
Monark "the swede"
Såg den hos LBS:n och kan bara instämma, riktigt snygg! Men den jag såg hade också smalare däck. Hade det funnits pengar till en sådan så hade jag inte tvekat att köpa den!

Monark "the swede"
är inte monark del i samma koncern som crescent och bianchi? varför tycker man det är kul att dom försöker, lägg ner skiten istället och elit satsa på allvar med crescent igen!

bygg vettiga cyklar som folk vill ha istället för fula blåa pendlarhojar, som känns dyra

Monark "the swede"
captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> bygg vettiga cyklar som folk vill ha istället
> för fula blåa pendlarhojar, som känns dyra

Och om folk vill ha fula blåa pendelhojar då? Största andelen cyklar som säljs är just praktiska pendelhojar som folk har råd med. Happyiter som jobbar i branschen får rätta mig om jag har fel.

Jag tycker Monarken är jättefin. Skulle lätt kunna tänka mig en sådan om jag inte redan hade tillräckligt med cyklar.

Monark "the swede"
Fan, jag har en sådan monark. Tycker den är skitsnygg, och någon knarrande styrstam har jag inte lagt märke till efter en månads pendlande. Dessutom säger alla som ser den att den är snygg, det var då ingen som kommenterade vare sig min Merida eller min Scott som båda kändes bra mycket svajigare för ungefär samma peng.

Det skramlar lite från frambromsen när man kör på kullersten i 195.

Dessutom tror mina lekmannaögon sig se att den är förberedd för fler framklingor också.

Oj, nu kanske jag väckte den tråd som sover. Flåt.

Monark "the swede"
Leakim skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo men ett par tusen är trots allt rätt mkt
> pengar för en tvåbarns far tyvär...

Om du klarar dig utan växlar går den att hitta lite billigare, Då heter den sanfransico. Jag krö själv en sådan till jobbet.

Men ramen E stenhård. Så någon komfort e det inte.

Tillbaka
Topp