Monark vs trainer?

Monark vs trainer?
Jensen sa:
jojo, om man har saker innan är det ju billigare, men är lite som att säga att denna 100000kr cykel kostade mig 1000 kr att bygga, for jag hade alla andra delar liggande sen tidigare.

Men för att köra trainer behövs ju en hel cykel! Den måste du ju räkna in i totalkostnaden.

Monark vs trainer?
Jensen sa:
Fulkinesen sa:
Följande skrevs om Monark ovan:
Landen sa:
Monark är inte tyst! Jag bor i lägenhet och sambon fick besök samtidigt som jag körde ett pass, hon undrade varför jag dammsög så länge.

Att säga att något inte är tyst ä väll inte samma sak som att säga att något är högljutt?

Han liknar det vid ljudet från en damsugare... Har du hört uttrycket: "Tyst som en damsugare"? Inte jag heller.

Monark vs trainer?
Fulkinesen sa:
Jensen sa:
Fulkinesen sa:
Följande skrevs om Monark ovan:
Landen sa:
Monark är inte tyst! Jag bor i lägenhet och sambon fick besök samtidigt som jag körde ett pass, hon undrade varför jag dammsög så länge.

Att säga att något inte är tyst ä väll inte samma sak som att säga att något är högljutt?

Han liknar det vid ljudet från en damsugare... Har du hört uttrycket: "Tyst som en damsugare"? Inte jag heller.

Finns förvånansvärt tysta dammsugare på marknaden idag ;) precis som moderna trainers har utvecklingen gått framåt, inte stått stilla, som hos Monark...

Monark vs trainer?
Spacekitty sa:
geologen sa:
Jensen sa:
jojo, om man har saker innan är det ju billigare, men är lite som att säga att denna 100000kr cykel kostade mig 1000 kr att bygga, for jag hade alla andra delar liggande sen tidigare.

Men för att köra trainer behövs ju en hel cykel! Den måste du ju räkna in i totalkostnaden.

Som cyklist har man väl redan en cykel.

Ja, men jag fick ju inte räkna in ens en del av en cykel i "upplägget" för en Monark...

Monark vs trainer?
geologen sa:
Spacekitty sa:
geologen sa:
Jensen sa:

Ja, men jag fick ju inte räkna in ens en del av en cykel i "upplägget" för en Monark...

Du får gilla monark. Det är oki så länge jag får gilla direktdrivna trainerlösningar.

Monark vs trainer?
geologen sa:
Jensen sa:

Så är det. Men den är ju lite mer användbar till mer än att nöta timmar under vintern, så som monarken är ?

Monark vs trainer?
geologen sa:
Spacekitty sa:
geologen sa:
Jensen sa:

Tror dessutom en cykel är betydligt vanligare hos cyklister än wattmätare ?

Monark vs trainer?
Innedebut till Vott .
Får se hur länge det dröjer innan det står en Atom isf Monark 817 .
Hoppas det dröjer ( för plånboken ) ?
20181007_103956.jpg

Monark vs trainer?
Ser egentligen ingen anledning att byta bort sin monark mot smart trainer om man har effektmätning i pedalerna.

Jag bytte för att få mer plats och för att köra i ERG mode att föredra vid tröskelpass men inte vid maxinsatser typ spurter anaeroba och max tester.

Monark vs trainer?
drpepper82 sa:
Där dog denna tråd... Det ultimata vinterredskapet, wattbike atom - allt i ett och man vågar bryta å benda allt man kan. Lite lätt avis.

+1

Men vad fan. En vanlig trainer duger också för att göra benen till spagetti och få gubben på att lämna charmiga svettpölar på trainermattan...

Monark vs trainer?
Monark vs trainer?
Monark vs trainer?
NickPick sa:
magnil sa:
Manurhin2 sa:
Manurhin2 sa:
Innedebut till Vott .

Man får väl ändra sig ? ?

Kan vi få en detaljerad beskrivning på hur den känns? Intervaller, funkar det bra?
Precis! Enda referensen jag har nu är ju Öijer, men han är ju sponsrad så väldigt partisk.

+1
Och en lite udda fråga: vad är högsta sadelhöjd som går att ställa in?

Monark vs trainer?
Får återkomma om intervaller men tror att det är det den är riktigt bra på .
Blir ju som att köra traineer eller vanlig wattbike bara att motståndet styrs .
Går att ladda över pass från tp bland annat .
Har bara provat att köra lite random pga ryggbesvär men 20-minuters uppvärmningen funkar klockrent , lite lagg vid 6s--tryck bara men är nog vana .

Nåt helt annat
Skulle köra ett lopp med blandade grupper på morgonen och ta det lugnt pga ryggen , när Zwift stängde ner efter 27 min hade jag 20-min snitt långt över förmodad tröskel .
Verkar som min taktik med tv-spel kan funka i vinter

Nån som vet varför Zwift avslutades utan synbar anledning ?

M

Monark vs trainer?
skier sa:
NickPick sa:
magnil sa:
Manurhin2 sa:
Manurhin2 sa:
Innedebut till Vott .

Man får väl ändra sig ? ?

Kan vi få en detaljerad beskrivning på hur den känns? Intervaller, funkar det bra?
Precis! Enda referensen jag har nu är ju Öijer, men han är ju sponsrad så väldigt partisk.

+1
Och en lite udda fråga: vad är högsta sadelhöjd som går att ställa in?

Jätteudda , eller inte .
Går en limitlinje på 85cm sadelhöjd med originalsadeln , oklart om det är riktigt Max.

Monark vs trainer?
Ansluter du med ANT eller Bluetooth? Läst nått om att man kan få strul om man har för mycket med ANT samtidigt.

Sedan tror jag dcrainmaker ska göra en jämförelse mellan wattbiken och tacx motsvarighet.

Monark vs trainer?
NLC sa:

Denna ?
20181103_201809.jpg

Kör numer bara fläkt på kroppen efter att ha haft upprepade bihåleinflammationer tidigare vintrar med förra fläkten riktad framifrån . Tappade toupen hela tiden mä , ett jävla drag .

Denna :
20181103_201851.jpg

Är för övrigt tillgänglig för hugad ....

M

Monark vs trainer?
Monark vs trainer?
Vernersson sa:
Manurhin2 sa:
NLC sa:

Denna ?

Kör numer bara fläkt på kroppen efter att ha haft upprepade bihåleinflammationer tidigare vintrar med förra fläkten riktad framifrån . Tappade toupen hela tiden mä , ett jävla drag .

Denna :

M

Friskt kopplat hälften brunnet!! *haha*

Får mig osökt att tänka på när jag fick för mig att det gick krypströmmar i plåten , fick onekligen ström i sig när man vart svettig .
Visade sig att monarken alstrade strömming mellan bandet och svänghjulet statiskt ?

Monark vs trainer?
Bengt-re sa:
NLC sa:
Eller hur, man ska känna näshåren fladdra

Jepp!

Suck - näshår ja.... Men allvarligt så känns det naturligare med motvind - sådan är ju ändå verkligheten där ute....

Kraftig sidvind så det kränger, och lite snöslask som skvätter i ansiktet. :) just slaskkastaren tror jag blir nästa stora grej från Wahoo. Tillsammans med ett gråsvart vinterlandskap till Zwift och ett ouppvärmt garage så blir det bra verklighetskänsla. :)

Monark vs trainer?
Manurhin2 sa:
Vernersson sa:
Manurhin2 sa:
NLC sa:

Denna ?

Denna :

M

Friskt kopplat hälften brunnet!! *haha*

Får mig osökt att tänka på när jag fick för mig att det gick krypströmmar i plåten , fick onekligen ström i sig när man vart svettig .
Visade sig att monarken alstrade strömming mellan bandet och svänghjulet statiskt ?

Jobbade på bygge en gång i min ungdom.
Vi hade en sågbod där de elektriska kopplingarna kan ha varit av det mer tveksamma slaget.
När det var hög luftfuktighet var man tvungen att anv gummerade handskar annars kittlade det i fingrarna när man rörde sågbordet ;)

Monark vs trainer?
ceel sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Jepp!

Suck - näshår ja.... Men allvarligt så känns det naturligare med motvind - sådan är ju ändå verkligheten där ute....

Kraftig sidvind så det kränger, och lite snöslask som skvätter i ansiktet. :) just slaskkastaren tror jag blir nästa stora grej från Wahoo. Tillsammans med ett gråsvart vinterlandskap till Zwift och ett ouppvärmt garage så blir det bra verklighetskänsla. :)

Är man gubbe om man vill sänka realismen lite?

Monark vs trainer?
Bengt-re sa:
ceel sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Jepp!

Like this?

DSC_0998.JPG

En utflykt i mars 2017 med oanade skiftningar i väderlek

Monark vs trainer?
NLC sa:
Bengt-re sa:
ceel sa:
Bengt-re sa:
NLC sa:

Jepp!

Like this?

En utflykt i mars 2017 med oanade skiftningar i väderlek

Mmm....

Tillbaka
Topp