[Mörkercykling] - Göteborg, Tisdag 18.00 Änggårdsbergen

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Då var det dags igen, på tisdag så blir det cykling i Änggårdsbergen! Ett par timmar kan det bli, upp & ner... :-)

Samling 18.00 utanför entrén till Botaniska trädgården, vi ses!

/Leo

Har du mörkerseende som en nattuggla så går det nog bra, vi andra litar helt på (pann)lampans sken. :-) Snön lyser upp terrängen rätt bra just nu, så det kan nog gå utan lampa också, men det är svårt att gissa. Du får prova så ser du, eller så ser du inte. :-D

/Leo

får kanske ta och skaffa nån slags lampa då. har ioch för sig en ganska bra framlampa.

Kan bli lite dimma som idag, men troligtvis runt 0 grader vilket är lovande:
1.jpg

Ses imorgon! :-)

/Leo

Lite trist väder, men det var en minus grad i natt, så förhållandena borde vara hyfsade!
/Peter

I söndags hade det gått att köra utan dubb, ikväll vet jag faktiskt inte då det töat lite och frusit på under natten. Men det är bara att testa... :-) Ses ikväll!

/Leo

Fantastiska bilder Leo!!Och med tanke på att du inte höll i styret så räknar jag med att du lämnar lampan hemma ikväll!!!
Vi syns vid Botaniska 18,00
/Michael

PeterA skrev:
-------------------------------------------------------
> Erik: Har kört utan hela vintern!
> /Peter

Dock var det väll inte svaret på om man behöver eller ej :-)

Körde förbi botaniska kl 18, det var många som skulle ut ikväll så man var ju sugen på att hänga me. Har själv kört sönder foten lite när jag åkte skidor så jag får tejpa och hålla mig på vägar och stora stigar ett tag till. Hoppas det blev en bra tur, stigarna verkade fina.

Experimentet med att hålla upp ett halvår med att cykla visade sig inte ge bra kondition och benstyrka. Alla ni nu som tänkt träna på samma sätt, kan jag tala om att det inte fungerar.

Hejhopp!

Det blev som vanligt bergochdalbane-rally upp&ner i Änggårdsbergen! :-) Det finns inga ställen att vila på förutom pauserna, så här snackar vi naturliga intervaller... :-D Sju stycken var vi ikväll, skoj att så många hänger på kvällsturerna! Vi körde kors och tvärs nästan hela berget, Peter dirigerade bra då jag fortfarande inte hittar allt där. Kör alldeles för sällan i Änggården, kan bara en del stigar, men börjar lära mig fler nu. Nåja, det var en rolig tur, stigarna var bra upptrampade av antingen fotfolk eller hästar. Många snabba partier där man åkte som i en rodelbana, men med den skillnaden att körde man ur det perfekta spåret så tog det tvärstopp...!

Tack för ikväll, nu är det cykeltvätt(fanns lite lera också!). Ses på torsdag, då blir det Delsjön igen!

/Leo

Det blev ytterligare en härlig tur i Änggårdsbergen. Detta var min 3 tur av 4 möjliga den senaste tiden. Vi körde i stort sett samma stigar som de två senaste söndagarna. Denna turen var dock lite avkortad. Däremot så var den någ lite intensivare. Var det någan annan än jag som var lite sliten när ni kom hem?
Nu längtar jag efter Red Devil, Black Beast och alla de andra försakade stigarna i Delsjön. Måtte förhållandena hålla i sig eller förbättras ytterligare ;-)
Tack för sällskapet!
/Peter

Senast redigerad av en moderator:
Tror inte någon hade större invändningar till att vi "bara" körde 1.5 timma igår, det var högt tempo och åtminstone Kalmlund var helt slut på hemvägen. ;-) Det är skillnad på Delsjön och Änggårdsbergen, det är mkt jobbigare att köra fort i Änggården då det inte finns några ställen att vila på. Själv var jag hemma 20.10 totalt ute i 2.5 timmar inkl. transport till/från botanisa. Gick precis med bara vattten, blir det längre än så får man börja knapra på energikakor/snickers och det är skönt att slippa... ;-)

/Leo

Tack för en bra tur igår. Energin rann ur mig ungefär samtidigt som vi kom tillbaka till entren utanför Botaniska. Uppvärmningen fram och tillbaka från arbetet kändes mer än jag trodde. Det var enormt knäckande att se Leo cykla förbi en på bakhjulet på vägen hem.

När jag väl kommit upp för St Paulibacken skakade kroppen och jag gick in och köpte choklad på Ica Lunden. Efter det mådde jag lite bättre. Nu blir det snowboarden i helgen. Vi syns kanske nästa vecka.

Ha de gött

/Kalmlund

Kalmlund: Var ska du åka snowboard. här i närheten eller i fjällen?
Skönt att höra att det var fler än jag som var trött.
/Peter

Det blir en tripp till Sälen (Tandådalen). Småkusinerna väntar där uppe. De kommer förmodligen köra om mig i backen ;-). Man skulle varit fem år igen (=inga hämningar alls).

Ser det lite som en uppvärming inför Chamonix resan som går av stapeln i mitten av mars. Andra gången jag besöker denna underbara alport. Kanske man skulle ta med cykeln och cykla ner för Mount Blanc ;-)

/Kalmlund

Låter härligt Kalmlund, både Sälen och Chamonix! :-) Det där med hämningarna släpper faktiskt igen om man slutar tänka på att man kan slå sig. Sen är det bra att ramla mjukt också, snö i backen är inte lika hårt som is och grus i skogen. ;-)

Här en tävlig som kanske skulle passa, nästan som att cykla nerför Mt Blanc, här är det Alp'd'Huez nerför istället: MEGAVALANCHE.

/Leo

Tillbaka
Topp